Forum > Färdiga produktioner

Nationalistteatern feat Asylstryparn - Lätt att va rättvis (klar)

<< < (2/8) > >>

Marsall:
Nu rockas det fint här..Skön reffegung på bas o sång..me like" ..117 sticket me like" ..Sången e för låg ..både på vers o reffe me dont like! ..Skön reffesångslinga också¨..Höjjer du sången nåt myrben så börjar vi närma oss gott....s! .. :) pilla lite till så

Tokai:
Inte varje dag man hör stökig rock från Asti. Han fixar det också. Håller med Marshall att sången borde upp generellt. Men förstår hur du tänkt att sången ska liksom va som ett instrument som andra, men i så fall krävs lite eq etc för att sången ska träda fram, oftast kapa i botten, höj mellanregister osv.
Ja ge mig texten.
Sillstryparn goes Asylstryparn. KUL!!!

Asti:

--- Citat från: Marsall skrivet 17.06.2014, 18:30:21 ---Nu rockas det fint här..Skön reffegung på bas o sång..me like" ..117 sticket me like" ..Sången e för låg ..både på vers o reffe me dont like! ..Skön reffesångslinga också¨..Höjjer du sången nåt myrben så börjar vi närma oss gott....s! .. :) pilla lite till så

--- Slut citat ---
"Rockas fint" suger jag i mig!  :)
OK, du tycker sången är för låg...ska kolla det!
Här ska pillas!  :) Tack för feedback!
/Asti t.f. Rockslusk

Asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 17.06.2014, 19:21:40 ---Inte varje dag man hör stökig rock från Asti. Han fixar det också. Håller med Marshall att sången borde upp generellt. Men förstår hur du tänkt att sången ska liksom va som ett instrument som andra, men i så fall krävs lite eq etc för att sången ska träda fram, oftast kapa i botten, höj mellanregister osv.
Ja ge mig texten.
Sillstryparn goes Asylstryparn. KUL!!!

--- Slut citat ---
Tyckte det var dags att göra ett försök att låta lite tuffare.  :) Sången får tyvärr inte rätt attityd hur jag än försöker... :(
Har här använt en dist-plugg på sången för att det inte ska låta alltför mesigt.
Tänkte först inte på likheten med riffet i Nationalteaterns låt, hade Stones' sound som förebild!  :rolleyes:
Så du tycker också sången ska upp..? Höjer man sången är det risk för att "trycket" totalt blir sämre... men
jag ska eq:a och testa och se om jag får till det utan att "trycket" förloras!
Texten är upplagd! Tack för din kommentar!
/Asti t.f.

Dividend:
Vilken underbar proggtext. (Om du inte är ironisk på ett skämtsamt vis som vanligt, vilket jag till yttermera visso hoppas att du är.)

Känns klart.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion