Forum > Färdiga produktioner

Nationalistteatern feat Asylstryparn - Lätt att va rättvis (klar)

<< < (4/8) > >>

MaxB:
Bra!
Jag tänker att sången som nu ligger lite renare till höger och smutsat/distat till vänster skulle fungera lika bra eller bättre med en central eller två på varsin sida men med renare sångljud. Men man har rätt att leka med ljud så jag säger inget...  :P

Asti:

--- Citat från: 91:an skrivet 18.06.2014, 23:02:15 ---Jag tycker texten dränks för mycket av instrumenten. Hur skulle det låta med endast en akustisk gitarr som kompade sången? Möjligen en bas och vispar också. Sången och texten är för bra för att låta "kompbandet" ta överhanden.

--- Slut citat ---
Tanken med låten var först och främst att göra den rockigare och slamrigare än vad jag brukar.
Så att göra om den till en "unplugged"-version blir inte aktuellt. Då har jag misslyckats i min föresats.
Problemet jag har är att få till ett sångljud som passar "kompbandet" och inte blir för tamt.
Men tack ändå för lyssning och förbättringsförslag!
/Asti

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.06.2014, 00:43:06 ---Bra!
Jag tänker att sången som nu ligger lite renare till höger och smutsat/distat till vänster skulle fungera lika bra eller bättre med en central eller två på varsin sida men med renare sångljud. Men man har rätt att leka med ljud så jag säger inget...  :P

--- Slut citat ---
Jag använder en disteffekt som jag "hittade" bland tillgängliga inserts och hur jag än
skruvar i den så blir rösterna utpanorerade så här... :wacko:
Helst hade jag velat ha dom lite mer centralt. Vill ju försöka få lite attityd i sången mha disten.
Får väl leta på nätet efter en bättre dist-plugg.
Roligt att du tycker det är bra! Tack för din feedback!
/Asti

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 19.06.2014, 08:32:34 ---

--- Slut citat ---
Jag använder en disteffekt som jag "hittade" bland tillgängliga inserts och hur jag än
Helst hade jag velat ha dom lite mer centralt. Vill ju försöka få lite attityd i sången mha disten.
/Asti

--- Slut citat ---

Istället för enbart den pluggen, lägg samma sångfil på två spår och använd pluggen på den ena och ta med lagom mycket från den. Då behåller du ett rent sångspår i mitten som ska höras mest men blir fetare med det andra, då du tar med så mycket av effekten (som då hamnar till höger och vänster) som du vill.

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.06.2014, 10:40:59 ---
--- Citat från: Asti skrivet 19.06.2014, 08:32:34 ---

--- Slut citat ---
/Asti

--- Slut citat ---

Istället för enbart den pluggen, lägg samma sångfil på två spår och använd pluggen på den ena och ta med lagom mycket från den. Då behåller du ett rent sångspår i mitten som ska höras mest men blir fetare med det andra, då du tar med så mycket av effekten (som då hamnar till höger och vänster) som du vill.

--- Slut citat ---
Ja, det är nog ingen dum idé!
Tack för tipset!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion