Forum > Färdiga produktioner
Nationalistteatern feat Asylstryparn - Lätt att va rättvis (klar)
Harmonica mike:
Riktigt cool låt detta Peter,jag trodde vi fått nån ny medlem som inte visste hur man titlar alstren med sitt alias..Så man vet vem som ligger bakom alstret,,nog om det.Fast iofs,är det cpg så är han förlåten :wub:
Jag hör texten bra i monitorer.Kanske ligger kören/stämman som går på sången något högt i volym..AAaaa kören alltså..I övrigt har jag inget att tillägga,förutom att det är en riktigt bra låt.
Massinvandringens syfte kan man alltid debattera,men det får bli i en annan tråd.
Mike
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 17.06.2014, 21:42:15 ---Vilken underbar proggtext. (Om du inte är ironisk på ett skämtsamt vis som vanligt, vilket jag till yttermera visso hoppas att du är.)
Känns klart.
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar texten!
Texten är väl en blandning av ironi och synpunkter i klartext på främlingsfientlighet.
Tack för din kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.06.2014, 08:22:28 ---Riktigt cool låt detta Peter,jag trodde vi fått nån ny medlem som inte visste hur man titlar alstren med sitt alias..Så man vet vem som ligger bakom alstret,,nog om det.Fast iofs,är det cpg så är han förlåten :wub:
Jag hör texten bra i monitorer.Kanske ligger kören/stämman som går på sången något högt i volym..AAaaa kören alltså..I övrigt har jag inget att tillägga,förutom att det är en riktigt bra låt.
Massinvandringens syfte kan man alltid debattera,men det får bli i en annan tråd.
Mike
--- Slut citat ---
Kul att du tycker låten är cool! :)
Jag har ju sett andra medlemmar här som lagt upp låtar med titlar på bandnamn,
så jag tänkte väl att det var OK... skulle nog lagt till Asti under "Artist"-rubriken... :unsure:
CPG är inte alls inblandad i denna! Han flummar runt på festivaler för närvarande. :)
Tror att kören känns mer lagom i nivå om jag får upp lead-sången ett snäpp.
Eftersom jag tyckte låten utvecklade sig till progg, ville jag ta upp ett aktuellt samhällsproblem
och det råkade bli det här. Som du säger, en eventuell debatt om detta får bli i en separat tråd.
Tack för din kommentar!
/Asti
Asti:
Har höjt sången, särskilt i mellanregistret och skurit den mer i basfrekvenserna.
Är nivån OK på sången nu?
91:an:
Jag tycker texten dränks för mycket av instrumenten. Hur skulle det låta med endast en akustisk gitarr som kompade sången? Möjligen en bas och vispar också. Sången och texten är för bra för att låta "kompbandet" ta överhanden.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida