Forum > Demolåtar

Mörka Skogen: Utkast

<< < (3/4) > >>

Markus Broberg:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.07.2014, 10:33:08 ---Bra Markus,det har hänt grejer.

När till och med jag som är en mossig antisynthare faktiskt har behållning av alstret och gillar,så har du lyckats enligt mig då  :)

Stycket står på egna ben tycker jag,men några körsånggrejer ala enya eller nåt skulle lyfta det hela ett par snäpp till.

Grym progress så här långt..Men,får vi höra några kör/ensamma kvinnostämmor som leker med höga toner här och där?

Mike

--- Slut citat ---

Tack H-mike:)

Ska jobba järnet med sång och småpill.

equality:
Vad jag gillarden där teleprintern till vä som disharmonierar mot det övriga. Synd att den försvinner efter ett tag. Ljudval på synthar och mix - jättefint. Låter som detta kan bli något rikitigt, riktigt bra! Väntar med spänning på sången!

Markus Broberg:
Tack:)
Håller på med sången just nu. Det blir mörkt och tragiskt:)

MaxB:
Känns som du lyckats bättre här med att inte pumpa sönder låten med 500% kompressor!
Bra tycker jag och jag gillar också ljudbilden och val av instrument.
Ska bli intressant att höra din gråtande olyckliga stämma, i en riktigt tragisk text.  :P

Markus Broberg:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.07.2014, 01:23:59 ---Känns som du lyckats bättre här med att inte pumpa sönder låten med 500% kompressor!
Bra tycker jag och jag gillar också ljudbilden och val av instrument.
Ska bli intressant att höra din gråtande olyckliga stämma, i en riktigt tragisk text.  :P

--- Slut citat ---

Använder sjukt många pluggar:P

Här är en sångidé på vers och ett utkast på refrängen.
Slingan innan reffen är bara utfyllnad.

/Markus

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion