Forum > Demolåtar
Mörka Skogen: Utkast
Markus Broberg:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.07.2014, 10:33:08 ---Bra Markus,det har hänt grejer.
När till och med jag som är en mossig antisynthare faktiskt har behållning av alstret och gillar,så har du lyckats enligt mig då :)
Stycket står på egna ben tycker jag,men några körsånggrejer ala enya eller nåt skulle lyfta det hela ett par snäpp till.
Grym progress så här långt..Men,får vi höra några kör/ensamma kvinnostämmor som leker med höga toner här och där?
Mike
--- Slut citat ---
Tack H-mike:)
Ska jobba järnet med sång och småpill.
equality:
Vad jag gillarden där teleprintern till vä som disharmonierar mot det övriga. Synd att den försvinner efter ett tag. Ljudval på synthar och mix - jättefint. Låter som detta kan bli något rikitigt, riktigt bra! Väntar med spänning på sången!
Markus Broberg:
Tack:)
Håller på med sången just nu. Det blir mörkt och tragiskt:)
MaxB:
Känns som du lyckats bättre här med att inte pumpa sönder låten med 500% kompressor!
Bra tycker jag och jag gillar också ljudbilden och val av instrument.
Ska bli intressant att höra din gråtande olyckliga stämma, i en riktigt tragisk text. :P
Markus Broberg:
--- Citat från: MaxB skrivet 19.07.2014, 01:23:59 ---Känns som du lyckats bättre här med att inte pumpa sönder låten med 500% kompressor!
Bra tycker jag och jag gillar också ljudbilden och val av instrument.
Ska bli intressant att höra din gråtande olyckliga stämma, i en riktigt tragisk text. :P
--- Slut citat ---
Använder sjukt många pluggar:P
Här är en sångidé på vers och ett utkast på refrängen.
Slingan innan reffen är bara utfyllnad.
/Markus
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida