Kontrollrummet

Nationalistteatern feat Asylstryparn - Lätt att va rättvis (klar)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 642
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Aaa kören..Jag tycker den tar fokus från den fina leadsången,volymen är bra vid en kritisk lyssning i lyurar denna tidiga morgon.Det är nog mera fokuset på leaden som störs enligt mig då,uttryckte mig inte bra nog.

Men det är ju som vanligt vad jag tycker,ingen annan tycker likadant så kör på Peter.

Låten/texten och liret/ylet är ju hur läckert som helst.Förutom aaa körens fokuseringstransparens då :)

Mike
Tror du har rätt i att den stjäl utrymme från leadsången...speciellt i slutdelen av refrängen.
Ska kolla om jag kan sänka aah-kören där eller höja leaden lite till just där.
Tack igen!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 397
    • Visa profil
    • SoundClick
Det är sorgligt att människor skall behöva tigga på gatorna. Kriget i Syrien skriker ut på dagstidningarna, man kan ju välja att vända blad. Tiggarna väljer man inte bort. Ibland ger jag en slant, oftast inte. Känner mig jäkligt kluven. Kan tycka att EU borde fixa detta med de bidrag som skickas till Rumänien och Bulgarien, öronmärkta för de skall hjälpa sin fattigaste befolkning, samtidigt slutar inte världen med EU... och kanske är det skenhelighet och hyckleri från min sida. Den rika världens koloniala utplundring av den fattiga skapar revolutioner, miljöförstöring, fanatiska rörelser som vi möter med drönare, internetavlyssning, främlingsfientlighet och nationalism. Sverige är en del av världen som har kommit allt närmare.  Bra att du skrev en låt om det!

edit: Festligt artistnamn förresten! Doin the omoralisk...  :D
« Senast ändrad: 26.06.2014, 17:07:46 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 642
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Det är sorgligt att människor skall behöva tigga på gatorna. Kriget i Syrien skriker ut på dagstidningarna, man kan ju välja att vända blad. Tiggarna väljer man inte bort. Ibland ger jag en slant, oftast inte. Känner mig jäkligt kluven. Kan tycka att EU borde fixa detta med de bidrag som skickas till Rumänien och Bulgarien, öronmärkta för de skall hjälpa sin fattigaste befolkning, samtidigt slutar inte världen med EU... och kanske är det skenhelighet och hyckleri från min sida. Den rika världens koloniala utplundring av den fattiga skapar revolutioner, miljöförstöring, fanatiska rörelser som vi möter med drönare, internetavlyssning, främlingsfientlighet och nationalism. Sverige är en del av världen som har kommit allt närmare.  Bra att du skrev en låt om det!

edit: Festligt artistnamn förresten! Doin the omoralisk...  :D
Ja, man inbillar sig att de gemensamma organ som finns i Europa borde vara till för att lösa sådana här problem... :wacko:
Utåt sett vill Sverige stå som ett föredöme och ta emot mer flyktingar än andra länder, men i nästa led har kommunerna inte
resurser att ta emot dom på ett bra sätt. Dubbelmoral eller krass ekonomisk verklighet...?
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten