Kontrollrummet

MaxB - The Rose (Sanna och Airikr sjunger) sön 6 juli

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
2014-07-06 Lagt till en grej efter andra versen.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/TheRose_ver10_SannaAirikr.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 07.07.2014, 00:06:32 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag fattar att jag måste köpa nya strängar till min bas då jag hör hur fint en rätt riggad bas kan låta..Jag gjorde ju en nödlösning och köpte en liten manick för att få lite brillians i ljudet..Nya strängar torde ge mig det jag behöver - grymt fett ljud i denna.

Arret,det låter helt okej.Tonarten,kanske något låg då du sliter med de lägsta tonerna hör jag.Register och omfång kan man träna upp med rätt vägledning.Falsett,hals,brösttoner,magstöd - Allt hänger på hur mycke luft man läcker istället för att skapa ljud.Min falsett tar slut efter ett par sekunder vid full inandning,magstödet räcker till en mindre aria.Din röst utvecklas och det är kul att höra.Du håller tonen rätt bra,förutom när luften börjar sina då svajar det(men det gör det även för Tommy Körberg,men han låter aldrig luften ta slut).Det är tekniken det sitter i..Jag tror att en röst coach skulle ge dig nyckeln till din fulla röst rätt snabbt.

Säg till om ovanstående inte är till gagn för dig så raderar jag det.

En liten fotnot bara,varför covers Max? Du har ju hur många bra låtar som helst..

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag fattar att jag måste köpa nya strängar till min bas då jag hör hur fint en rätt riggad bas kan låta..Jag gjorde ju en nödlösning och köpte en liten manick för att få lite brillians i ljudet..Nya strängar torde ge mig det jag behöver - grymt fett ljud i denna.

Arret,det låter helt okej.Tonarten,kanske något låg då du sliter med de lägsta tonerna hör jag.Register och omfång kan man träna upp med rätt vägledning.Falsett,hals,brösttoner,magstöd - Allt hänger på hur mycke luft man läcker istället för att skapa ljud.Min falsett tar slut efter ett par sekunder vid full inandning,magstödet räcker till en mindre aria.Din röst utvecklas och det är kul att höra.Du håller tonen rätt bra,förutom när luften börjar sina då svajar det(men det gör det även för Tommy Körberg,men han låter aldrig luften ta slut).Det är tekniken det sitter i..Jag tror att en röst coach skulle ge dig nyckeln till din fulla röst rätt snabbt.

Säg till om ovanstående inte är till gagn för dig så raderar jag det.

En liten fotnot bara,varför covers Max? Du har ju hur många bra låtar som helst..

Mike

Bra tips du ger som jag ska tänka på och kolla mer. Röstcoach skulle kunna vara bra men kostar men jag är tvungen att vara med på den här resan, utan kostnader ... det är, trots det,  ett stort nöje att resa!

Det finns en anledning till att göra denna cover men jag får nog återkomma till det, lite längre fram.
« Senast ändrad: 10.06.2014, 14:26:20 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Basen förresten, där använder jag ett av de rena gitarrljuden i min gitarr-POD 2 på basen.
Blir ganska cool basljud tycker jag, lite som en bas på en inspelning från 60-talet.
« Senast ändrad: 28.06.2014, 21:27:05 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Håller med HMike om sången - ett par, tre toner högre tonart skulle säkert funka bättre!
Dessutom är sången lite väl torr (för lite rumsljud) och kanske något stark i vissa partier, t.ex början.
Basen är fast och fin, men kanske lite väl dominerande...
Sprid gärna ut instrumenten lite mer, ljudbilden är rätt centrerad nu tycker jag.
Modigt av dig att ge dig på en sådan här låt! Låten är inte lättsjungen - kräver en ihållig och tonsäker röst.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Håller med HMike om sången - ett par, tre toner högre tonart skulle säkert funka bättre!
Dessutom är sången lite väl torr (för lite rumsljud) och kanske något stark i vissa partier, t.ex början.
Basen är fast och fin, men kanske lite väl dominerande...
Sprid gärna ut instrumenten lite mer, ljudbilden är rätt centrerad nu tycker jag.
Modigt av dig att ge dig på en sådan här låt! Låten är inte lättsjungen - kräver en ihållig och tonsäker röst.
/Asti

Skriver under på "ihålig"  :P
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Mein

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 305
  • Who loves ya, baby?
    • Visa profil
Bra gjort! Men håller med Mike om - varför covers? Du är ju grym på att skapa egna. :)

Mike: Testa att ta loss bassträngarna och koka dem i en kastrull med vatten i 10 minuter, skölj med kallt vatten och torka. När du sen strängat på igen så är skillnaden total. :)

/Mein
www.soundcloud.com/meter


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Bra gjort Max!
Som några sagt kanske något för låg för din röst men låter ok ändå tycker jag
Basen när den kommer in har lite för hög volym
Du kan prova att istället för två gitarrer bara använda en och antingen stereolägga den eller dubblera den och förskjuta kopian en liten aning och sen panna hårt vä-hö
Orgeln snygg!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Jodå..
Om du känner fört ..Gör några olika versioner..o träna på olika sångsätt kan ju va skoj  :)
en viskversion...en raspversion..en laybackversion ..osv .. rock on"



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Håller med HMike om sången - ett par, tre toner högre tonart skulle säkert funka bättre!
Dessutom är sången lite väl torr (för lite rumsljud) och kanske något stark i vissa partier, t.ex början.
Basen är fast och fin, men kanske lite väl dominerande...
Sprid gärna ut instrumenten lite mer, ljudbilden är rätt centrerad nu tycker jag.
Modigt av dig att ge dig på en sådan här låt! Låten är inte lättsjungen - kräver en ihållig och tonsäker röst.

Lite högre tonart... om jag skulle sjunga huvudstäman i den färdiga låten ja, men...
Varför cover? Tjaa, det finns nån tanke bakom det...
Vet inte ännu om det här kommer vara de slutgiltiga instrumenten, än så länge tjänstgör de som ett backtrack för nån som vill sjunga The Rose (Karaoke?  B))
Jag gillar basens ljud men den kan vara lite dominerande åtminstonde på några ställen. Jag får mupptrixa till det då det här har kommit längre.
Sprida instrument men två akustiska kanske inte ska spridas för mycket? Kanske orgel på en sida och gitarr på andra?
Elgitarren som, efter att basen kommit in, spelar...      chick...       chick....       chick...   gillar jag och vill nog gärna ha kvar i mitten   
Får se om det blir en ihållig tonsäker röst istället för min. Imorgon kväll får jag nog besök av en röst i studion...

Bra gjort! Men håller med Mike om - varför covers? Du är ju grym på att skapa egna. :)

As said, it's a start, that might lead to some more collaboration, with our own material...

Bra gjort Max! Som några sagt kanske något för låg för din röst men låter ok ändå tycker jag
Basen när den kommer in har lite för hög volym Du kan prova att istället för två gitarrer bara använda en och antingen stereolägga den eller dubblera den och förskjuta kopian en liten aning och sen panna hårt vä-hö
Orgeln snygg!

Det med basen har jag förstått. Ska kolla upp det sen då den kommit längre.

Jodå.. Om du känner fört ..Gör några olika versioner..o träna på olika sångsätt kan ju va skoj  :)
en viskversion...en raspversion..en laybackversion ..osv .. rock on"

En Karaokeversion kunde det bli så kan vem som helst sjunga vad som helst!  :P
Vi får se vad som händer imorgon kväll framför mikrofonen...

Här är refrängen i en gammal låt av Eddi och mig, som det är möjligt att vi tar upp efter The Rose. Mycket roligt experimenterande hemma hos Eddi nyligen.
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/Workshop_EdMaAiSa/06_Workshop_EdMaHaSa_ItsAllright.mp3[/mp3]
« Senast ändrad: 10.06.2014, 23:14:26 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Håller med om  tonarten, lite väl lågt...annars helt ok. Jobba på med den. Covers är inte helt fel tycker jag, roligt att "smaka på" ibland.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack för tips. Har behållit tonarten då den fungerar bättre för leadsångerskan, Sanna Niva, som var här och la leadsången veckan efter vårt gemensamma möte hemma hos Eddi. Airikr hälsade på här hemma idag på förmiddagen och sjöng, så han är också med på ett leadspår nu. I kören tror jag vi alla är med. Det här är en snabbmix med nivåer efter dagens sång som jag ska mupptrixa med en del, innan det är klart. Hur är balansen mellan alla grejer, så här långt?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/TheRose_ver7_SannaAirikr.mp3[/mp3]
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Den sista verren börjar bli skön, härligt med hennes och era röster. Gillar orgeln också. Är det Sannas och Airikr´s röster i början? Du borde separera dem mer tycker jag, men det kanske är för ofärdigt för att påpeka det än?
Allra skönast blir den när den fulltaliga kören klämmer i, nästan lite We are the World-feeling. Balansen i övrigt i mixen låter bra i mina lurar :)
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den sista verren börjar bli skön, härligt med hennes och era röster. Gillar orgeln också. Är det Sannas och Airikr´s röster i början? Du borde separera dem mer tycker jag, men det kanske är för ofärdigt för att påpeka det än?
Allra skönast blir den när den fulltaliga kören klämmer i, nästan lite We are the World-feeling. Balansen i övrigt i mixen låter bra i mina lurar :)

Det är Eddi som beställt att Sannas och Airikrs röster ska samverka. Jag träder tillbaka och är en del av kören i bakgrunden. Får se om jag klarar att separera dem på något sätt.

Roligt att både Sanna och Airikr varit hemma i studion och att de båda gått igenom de vanliga sakerna att tänka på i inspelningssammanhang.
Idag testade jag också att ljuddämpa med madrass och lite fluffigt tyg bakom sångplatsen under inspelning. Bullerdämpade även framför datorn med två kuddar. Kanske blir standard i fortsättningen... om jag inte vill ha "Abby Road"-soundet som Bribedant en gång sa att jag hade i min "nya" studio med alla sneda trätak.

« Senast ändrad: 28.06.2014, 23:15:59 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snygg produktion, fin ljudbild! Sanna har en väldigt fin röst med snyggt vibrato.
Det kommer in en bakgrundsröst lite konstigt vid 133 sekunder, som jag tycker
"faller utanför" och jag tycker också den manliga rösten, som kommer in vid 140 sekunder
är lite för stark. Kanske att orgeln är något för stark i vissa partier, men jag älskar annars
själva orgelsoundet. Basljudet är i mitt tycke helt OK så här, möjligen ett "pyttesnäpp" för stark...
Tror att låten också skulle funka jättebra i ett ännu mindre arr och enbart Sannas fina, känsliga röst.
Inget som helst fel på Airkrs röst, tvärtom, men i just denna låten tror jag på en ensam kvinnoröst.
Fint samarbete. Måste vara kul att träffa andra musiker IRL och spela tillsammans och även spela in.
/Asti
« Senast ändrad: 29.06.2014, 11:39:48 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Håller med Asti om fin produktion. Snygg sång av Sanna och Airikr, gillar också soundet i orgeln.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Bra prodd/lir Max.

Sången i kör delarna surar på en stämma,och orytmiserar det hela lite.Slipa till det så blir det en schysst cover.Sanna sjunger grymt bra,Erik med.Håller med om att hon borde sjunga denna själv dock.Men kul experiment ändå som förhoppningsvis ger mersmak och att ni ger er på egna alster..

Mike


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
COVERS.. :unsure: :mellow:
Nää jag är ingen vän av Covers. :D
Fin sång av flicksnärtan och jag säger som dom flesta andra, hon borde få sjunga själv !
Den andra rösten är bra den oxo, men i denna borde damerna dominera.. :blink: :D
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Snygg produktion, fin ljudbild! Sanna har en väldigt fin röst med snyggt vibrato.
Det kommer in en bakgrundsröst lite konstigt vid 133 sekunder, som jag tycker
"faller utanför" och jag tycker också den manliga rösten, som kommer in vid 140 sekunder
är lite för stark. Kanske att orgeln är något för stark i vissa partier, men jag älskar annars
själva orgelsoundet. Basljudet är i mitt tycke helt OK så här, möjligen ett "pyttesnäpp" för stark...
Tror att låten också skulle funka jättebra i ett ännu mindre arr och enbart Sannas fina, känsliga röst.
Inget som helst fel på Airkrs röst, tvärtom, men i just denna låten tror jag på en ensam kvinnoröst.
Fint samarbete. Måste vara kul att träffa andra musiker IRL och spela tillsammans och även spela in.

Tack, ska kolla alla röster och städa bland dem, så snart jag hinner. Har redan sänkt orgeln och basen liite i en mix jag inte lagt upp ännu. Får fundera på approachen avseende två röster Sanna & Airikr. Kanske utesluta Airikr i första versen eller så...?

Håller med Asti om fin produktion. Snygg sång av Sanna och Airikr, gillar också soundet i orgeln.  :)

Tack! Orgeln (B4 - mjukvara) e fin.

Bra prodd/lir Max. Sången i kör delarna surar på en stämma,och orytmiserar det hela lite.Slipa till det så blir det en schysst cover.Sanna sjunger grymt bra,Erik med.Håller med om att hon borde sjunga denna själv dock.Men kul experiment ändå som förhoppningsvis ger mersmak och att ni ger er på egna alster..

Tack för ärlig kommentar, ska städa alla sångspår. Får fundera på approachen avseende två röster Sanna & Airikr. Kanske utesluta Airikr i första versen eller så...? Egna alster tror jag det blir. Har en låt till "It's alright" som både Sanna och Airikr gillade. Finns en länk till den även på första sidan i något inlägg:
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/Workshop_EdMaAiSa/06_Workshop_EdMaHaSa_ItsAllright.mp3[/mp3]

COVERS.. :unsure: :mellow: Nää jag är ingen vän av Covers. :D
Fin sång av flicksnärtan och jag säger som dom flesta andra, hon borde få sjunga själv !
Den andra rösten är bra den oxo, men i denna borde damerna dominera.. :blink: :D

Får fundera på approachen avseende två röster Sanna & Airikr. Kanske utesluta Airikr i första versen eller så...?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja men det kanske kan funka..Varva rösterna och en gemensam avslutande vers?

Prodden är grymt bra så det blir spännande att höra något eget med dessa två sångare,eller var för sig..Kul med nya musikbekantskaper.

Jag fick nobben av en sångfågel från Boiden då hon ville sjunga Monica Z prylar - endast.
Så kan det gå  :ph34r:  :D

Rock on

Mike


Utloggad Airikr

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
Jag tycker det låter i huvudsak bra, har lyssnat som fan för att reda ut vad jag tycker...

Är till att börja med galet förtjust i orgelsoundet som ligger precis där det ska. Skippa mig i första versen men behåll resten, gillar den massiva kören, min lead på det starka partiet slår ut Sannas så tona ner mig lite och ev "sprid ut mig", rensa bort de sura delarna i kören men behåll katten!

Harmonica Mike: Airikr...inte Erik  ;)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Håller med Airikr bort på första men ha kvar resten. Det blirriktigt tungtdå alla går all-in i mitten av slutet där. Möjligen kan Sanna få lite mer Glass-verb och lite höjd stämma. KATTEN SKA DEFINITIVT HA MER STEREODELAY :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ja men det kanske kan funka..Varva rösterna och en gemensam avslutande vers?
Prodden är grymt bra så det blir spännande att höra något eget med dessa två sångare,eller var för sig..Kul med nya musikbekantskaper.
Jag fick nobben av en sångfågel från Boiden då hon ville sjunga Monica Z prylar - endast.
Så kan det gå  :ph34r:  :D
Rock on
Mike

Fick lite tips av Airikr nu, efter alla tips från er andra på kr, så jag går vidare på dessa tips. Ja, det är underbart med nya musikbekanta. Önskar jag hade mer tid att göra mer, i musikens värld. Airikr har också några fina sångfåglar i träden men nån av dessa som har fantastisk röst har för många järn i elden för att kunna få tid över till gemensamt musikskapande. En annan som vi hört ska visst flytta till Berlin så där finns troligen inte heller mer att hämta.

Jag tycker det låter i huvudsak bra, har lyssnat som fan för att reda ut vad jag tycker...
Är till att börja med galet förtjust i orgelsoundet som ligger precis där det ska. Skippa mig i första versen men behåll resten, gillar den massiva kören, min lead på det starka partiet slår ut Sannas så tona ner mig lite och ev "sprid ut mig", rensa bort de sura delarna i kören men behåll katten!
Harmonica Mike: Airikr...inte Erik  ;)

Bra tips jag tar till mig. Ska bara göra lite till med min "happy ska-låt" innan jag sätter mig mer med denna pärla!

Håller med Airikr bort på första men ha kvar resten. Det blirriktigt tungtdå alla går all-in i mitten av slutet där. Möjligen kan Sanna få lite mer Glass-verb och lite höjd stämma. KATTEN SKA DEFINITIVT HA MER STEREODELAY :D

Ska ta fram katten på slutet, inte så många som kommenterat det inslaget.  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
2014-07-05 Har mixat lite enligt tankar från flera på kontrollrummet, inklusive katten.
Länken till den nya versionen finns i första inlägget.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Mitt problem är att jag ju har nya lurar och där låter Sanna för vass och vissa ackeackord för otighta men med de gamla lurarna låter allt perfekt t.o.m. katten :unsure:
Nja jag tycker nog att det här låter ok trots allt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mitt problem är att jag ju har nya lurar och där låter Sanna för vass och vissa ackeackord för otighta men med de gamla lurarna låter allt perfekt t.o.m. katten :unsure:
Nja jag tycker nog att det här låter ok trots allt.

Har petat in en grej efter andra versen nu. Ska den vara färdig så här tro?
Katten e ju mé!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Airikr

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
Lyssnat och lyssnat igen...

Suveränt val att låta Sanna vara solo på första versen.
På andra versen tycker jag att min röst kliver in med för hög ljudnivå. Senare ...and the soul afraid of dying that never learns to live...försvinner både min röst och kör, känns sådär  :unsure:
I tredje versen hamnar både min stämma och kör för lågt i ljudnivå, tycker att man tappar för mycket power just här, tycker det var bättre som det var innan. Gillar dynamiken mellan starka och svaga partier. Andra halvan av tredje versen kan gott Sanna ta själv (ev. någon kör som bara "oh-ar" svagt i bakgrunden) då jag känner en massa tveksamheter från kören (dvs från mig :P). Hennes sensitiva stämma står i skön kontrast till effektuttaget innan och skulle fungera bra ihop med det texten förmedlar.
Solot som tillkommit tycker jag är riktigt nice men kan tänka mig att det kan nå ännu mer himmelska höjder. Svårt att förklara, vi tar det live sen Max  ;)
Katten har äntligen fått sin självklara plats, kanske en aning för mycket reverb där....


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Lyssnat och lyssnat igen...

Suveränt val att låta Sanna vara solo på första versen.
På andra versen tycker jag att min röst kliver in med för hög ljudnivå. Senare ...and the soul afraid of dying that never learns to live...försvinner både min röst och kör, känns sådär  :unsure:
I tredje versen hamnar både min stämma och kör för lågt i ljudnivå, tycker att man tappar för mycket power just här, tycker det var bättre som det var innan. Gillar dynamiken mellan starka och svaga partier. Andra halvan av tredje versen kan gott Sanna ta själv (ev. någon kör som bara "oh-ar" svagt i bakgrunden) då jag känner en massa tveksamheter från kören (dvs från mig :P). Hennes sensitiva stämma står i skön kontrast till effektuttaget innan och skulle fungera bra ihop med det texten förmedlar.
Solot som tillkommit tycker jag är riktigt nice men kan tänka mig att det kan nå ännu mer himmelska höjder. Svårt att förklara, vi tar det live sen Max  ;)
Katten har äntligen fått sin självklara plats, kanske en aning för mycket reverb där....

Ja, ska ta mixprocessen vidare. Håller med dig på de punkter du tar upp.
Solopartiet testade jag olika varianter på och så här långt kom jag.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google