Forum > Färdiga produktioner

Roboseal - Dirt

<< < (3/3)

mahan:
Joorå!
Detta är gungande skön filmmusik, spelas under intron till filmen som presenteras. Virveltrumman kunde bytas ut mot en vassare digitrumma på övre mellanregistret.

Får du sång med här så stiger låten till en helt annan sfär! Nu blir den lixåm lite bakgrundsmusik, inte dålig sådan men ... you see :)

h.  Johan

Åsa:
Hej! Fin låt! Mkt känsla!
Min sambo frågade precis efter att ha hört en snutt av låten om det var "livet" (visst hette den så?), -nej en annan låt men samma kompositör! Livet lyssnade vi på många ggr, den version där du själv sjöng, faktiskt lite blötögda båda två..

Jag fastnade för den här! Den sätter sig i maggropen..Vill du prova med en tjejröst så kan jag tänka mig att nynna in något också.. isf får du gärna skicka över text och förslag på melodislinga. Jag är inte så mycket för krusiduller, gärna lite enkelt med fina stämmor, känns som om det kan passa i den här låten.

/Åsa

Roboseal:

--- Citat från: Åsa skrivet 18.08.2007, 02:23:07 ---Hej! Fin låt! Mkt känsla!
Min sambo frågade precis efter att ha hört en snutt av låten om det var "livet" (visst hette den så?), -nej en annan låt men samma kompositör! Livet lyssnade vi på många ggr, den version där du själv sjöng, faktiskt lite blötögda båda två..

Jag fastnade för den här! Den sätter sig i maggropen..Vill du prova med en tjejröst så kan jag tänka mig att nynna in något också.. isf får du gärna skicka över text och förslag på melodislinga. Jag är inte så mycket för krusiduller, gärna lite enkelt med fina stämmor, känns som om det kan passa i den här låten.

/Åsa

--- Slut citat ---

Åsa, tack än en gång för dina snälla kommentarer, jag är ditt största fan  :) eller är det kanske tvärtom  :rolleyes:  ;). Skämt åsido, det är jättekul när folk frågar om de får sjunga på något jag har gjort, du är alltid välkommen att sjunga på det jag lägger upp, det gör mig glad. Det var också lite kul att din sambo trodde att det var "livet", men det är förhoppningsvis positivt att man skapat sig ett eget litet "sound"?. Jag trivs med att leka med olika melodislingor på just piano och det lyser väl igenom. Jag gillar just steinway-ljudet som jag använder mest. Jag har som jag tidigare skrev en del text/melodislingor på gång, när den/dom versionerna kommer upp så är det bara hugga tag i micken och börja sjunga  ;)

1up:
Jättefint ju :)

Det ljusa pianot på  det första pianot, du vet? Det är fint som det är ändra ljudet bara så det hörs. Det andra pianot täcker nu. Klarinett skulle låta fint.

Vill ha sång :) och äkta stråkar på den från och med typ halvvägs in!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion