Forum > Färdiga produktioner

Roboseal - Dirt

(1/3) > >>

Roboseal:
LÅTNAMN: Dirt
ARTIST/GRUPP: Roboseal
GENRE: ?
LÅTLÄNGD: 4:10
KOMPOSITÖR: Roboseal
PRODUCENT: Roboseal
EV. MEDVERKANDE: Roboseal
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Nu har jag fastnat lite och skulle gärna ta lite råd, och så blir jag mer och mer fundersam på om det ens fungerar med trummorna och pianot?
Kanske borde det finnas med någon break i mitten? Jag filar även lite på en text och sång + lite rap (typ lite som "changes" med tupac)

Bu eller bä?

Roboseal-Dirt

tsmalmbe:
Ärligt: helt trevligt, men lite boring i längden. Pianot har väldans mycket reverb. Reverbet borde åtminstone ha rejäl HPF på sig. Trummorna delar inte samma utrymme. Gillar antingen trummorna, eller det andra, men inte båda i samma låt.

Kunde hända mera. Var är överraskningsmomentet som får mig att lyssna en gång till?

Roboseal:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 16.08.2007, 14:56:05 ---Ärligt: helt trevligt, men lite boring i längden. Pianot har väldans mycket reverb. Reverbet borde åtminstone ha rejäl HPF på sig. Trummorna delar inte samma utrymme. Gillar antingen trummorna, eller det andra, men inte båda i samma låt.

Kunde hända mera. Var är överraskningsmomentet som får mig att lyssna en gång till?

--- Slut citat ---

Tack för input.

Redan nu så har jag fått lite ideér (överraskningsmomentet) och även lite mera action och förändrade melodislingor.
Jag vet att mixen inte är någon höjdare men jag ska kolla upp reverbet och se vad ett highpass kan göra på pianot.
Helst skulle jag vilja ha både trummorna och pianot, eller man kanske kan byta bort pianot mot något annan instrument?

tsmalmbe:

--- Citat från: Roboseal skrivet 16.08.2007, 15:27:09 ---highpass kan göra på pianot.

--- Slut citat ---

Det skulle räcke med HPF på reverbet, inte på själva pianot.

equality:
Jättesnygga harmonier! Stycket ropar efter sång. Kan bli hur fint som helst.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion