Kontrollrummet

emser-In Between

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad emser

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 174
  • The Piano Has Been Drinking, Not Me.
    • Visa profil
Sista låten innan heltidsanställningen, nu kommer det gå sakta med skapandet :(

Tack för tyck!

/And

LÅTNAMN: In between
ARTIST/GRUPP: emser
GENRE: SoftPop
LÅTLÄNGD: 3:44
KOMPOSITÖR: emser
PRODUCENT: emser
EV. MEDVERKANDE: emser
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3


Utloggad tsmalmbe

Lite rummig virvel. Mindre rum, mera reverb. Vad har du får sångmick? Ganska bastungt. Blir lite trångt för dig att sjunga i mitten. Sänk kanske basen lite, och ge den litelite chorus möjligen.  Stereobilden är inte överväldigande bred, men å andra sidan finns det inte egentligen något som direkt stör mig heller. Lite mera reverb på organet kanske också? Alternativt ett delay kanske. Under verserna får du gärna skära bort lite bas från organet.

Jag gillar det här.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bra låt med ditt sköna sound och signum. Din röst på denna med "skrapet" på de lägre tonerna gillas och knorren på "below" - snyggt! Suggestiv låt!
Lycka till med den nya tillvaron! Allt har sin tid och tack för att du har delat med dig av din mäktiga musik! 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
OJ!
Virvlen är sanslöst hög i volym!

Vacker låt med kanon sång.

Sänk virvel och höj hihat och vrålhöj den hammondaktiga synhten i solot!
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Right on Emser!
Har nog kommenterat detta alster förr, låter väldigt behagligt bekannt. Skönt gung och snyggt arrat. Håller med om att virvelkaggen lixåm faller i famnen, skicka den lite bakåt. Annars skitsnyggt sjunget io snygga stämmor, laikit! :)

h.  Johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Har absolut inga problem med virvel som andra påpekat. Den ligger lite högt i början annars helt rätt. Dessutom låter den bra i mina öron.
Har hört låten förut, minns inte vad jag tyckte då, men nu känns den förfinad på nåt sätt. Vilket ju är bra.
Inga problem med basfrekvenser på sången heller. Ska lyssna i hifin också senare.
Helvetesbra helt enkelt.

Såg precis att det stod post2 i din länk. Innebär det att du har ändrat vissa saker efteråt? alltså efter kritiken?
« Senast ändrad: 23.08.2007, 01:36:54 by Tokai »


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Ännu en snygg låt från intronas man...

Gillar speciellt det genomgående temat som börjar i introt och löper som en röd tråd genom hela låten.

Vackert
www.myspace.com/staffanjonsson