Väldigt kul att Emil har tagit sig tid att göra en mix av låten! Tack för det Emil!
Ska också säga att det är inte dom bästa förutsättningar han haft. Många ljudspår
som jag skickat har haft "inbrända" effekter, mest reverb, så han har tyvärr inte
fått optimal utgångspunkt med torra, oprocessade spår.
Med tanke på det tycker jag Emil har fått till en mix med en väldigt klar ljudbild med
fin separation och upplösning och en bra balans på bas och diskant. Jag har några funderingar, som ev kan vara
påverkade av det faktum att jag lyssnat på min egen mix ett stort antal gånger och vant örat vid det...

Trummorna tycker jag ligger lite högt i mixen och är lite för dominerande. Kanske lite för mycket reverb på dom.
Kören ligger nog aningen högt också i mixen, men låter annars väldigt rent och snyggt.
Pianot blir lite anonymt här och ger inte riktigt samma "tryck" åt refrängen.
Håller med Eddi och Max om att trummorna nästan "dränker" sången i verserna, speciellt i början av verserna.
Basen är i denna mixen mycket fastare och tydligare. Stråkarna har en lite lägre, bättre nivå här än i min mix.
De något distade elgitarrerna som kommer in i slutdelen är tydligare här.
Bjurtes gitarr är inte med här (hade inte den då jag skickade Emil filerna), utan det är Emil som lagt på en extra
"gitarr-räka" på slutet, som iofs påminner en hel del om bjurtes "räka".

Spännande det här att någon annan, som är riktigt duktig, mixar ens låt, synd bara att jag inte kunde ge Emil bättre grundmaterial att jobba med.
Tack Max och Eddi för era kommentarer!
Och Max - min mix finns kvar i en separat tråd om du vill lyssna och jämföra!
/Asti