Forum > Färdiga produktioner

Det enda jag saknar är dig. Mix av mig. Skriven av Asti & Bjurte

<< < (2/2)

Harmonica mike:
Kul med A-B lyssning boys.

I Astis version tycker jag solosången ligger för högt i mixen,här är den bättre men lite lite låg - pytte höjning så blir det perfekt.Eddis tips om att ducka trummorna några db kan ju funka också..Men jag hade höjt sången pytte lite - katjing - all the way to the bank..

Kören ligger lite högt i denna verre tycker jag genom hela låten.Den tar över,men det kanske är syftet då den har ett budskap,kärnan i låten..Men jag hade sänkt den lite.

Nåväl,ljudbilden är klar och fin och man hör allt..Trycket verkar vara okej vad jag kan höra i lurarna,så totalt sett är det en mycket bra mix.
Bra jobbat scarfraction.

######################

Man blir ju lite sugen på att höra vad du skulle kunna göra med andra låtar :wub:

Kul lyssning A-B och nyttigt.

Mike

Scar Fraction Studio:
Tack så mkt kära vänner :)
Ska försöka finslipa mixen om en vecka, är påväg ner till Sweden rock nu ska köra ljud där :)

Sen fick jag äran att mixa en live Vetsion av Raise your hands som var med i melodifestivalen som ska bli grymt jävla kul :)

Ni får jätte gärna skicka fler låtar till mig om intresse finns :) hjälper er mer en gärna :)
Detta forum har hjälpt mig otroligt mkt och är sjukt tacksam för det :)

Vi kanske kan slänga ihop den officiella kontrollrumms låten haha

bjurte:
Jag tycker att på det hela låter det bra, men att Trummisen fick på sig en alltför stor kostym för en såpass sparsmakad låt...
He-he jag kunde svära på att jag hörde min slutgura där, men den där lilla töjjningen på slutet avslöjade Gurakapningen.. :D

EDDI !! Tickande ??? alltid ?? Vafalls ??
Gärna ett förtydligande tack, så jag kan tänka påt tills nästa ggn, det enda jag kan tänka mig skulle vara att Brus-spärren/Noisegaten som
går in lite abrupt ibland, men att höra det på den pyttiga volymen, näe då har man  tamefn inga 'hörselproblem'.. :D 

RÄTTELSE : Det är  Endbart ASTI som ska ha cred. för kompositionen, jag bara gnisslade lite på stratan dom sista 20 sekunderna.
                 Som dessutom ej var med i denna version.  B)

Eddi:

--- Citat från: bjurte skrivet 04.06.2014, 10:01:53 ---Jag tycker att på det hela låter det bra, men att Trummisen fick på sig en alltför stor kostym för en såpass sparsmakad låt...
He-he jag kunde svära på att jag hörde min slutgura där, men den där lilla töjjningen på slutet avslöjade Gurakapningen.. :D

EDDI !! Tickande ??? alltid ?? Vafalls ??
Gärna ett förtydligande tack, så jag kan tänka påt tills nästa ggn, det enda jag kan tänka mig skulle vara att Brus-spärren/Noisegaten som
går in lite abrupt ibland, men att höra det på den pyttiga volymen, näe då har man  tamefn inga 'hörselproblem'.. :D 

RÄTTELSE : Det är  Endbart ASTI som ska ha cred. för kompositionen, jag bara gnisslade lite på stratan dom sista 20 sekunderna.
                 Som dessutom ej var med i denna version.  B)

--- Slut citat ---
Om jag inte missminner mig var det speciellt en låt med Zorrow som hade det där petandet som om en liten ten klickade på hi-haten hela tiden och som ni inte ville svara på vad det var. :wacko:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion