Forum > Demolåtar
Roffe H - My Romance - ny version (cover)
Harmonica mike:
Jag gillade den förut och gillar den nu också.
Sången låter kalas i denna,liret också så klart - det är snyggt detta Roffe.
Mixen perfa.
Klart för färdiga.
Mike
Kornstad:
Satt nyss framför skärmar och monitorer, men blundade och flyttades plötsligt till en skum liten jazzklubb där ett grymt skönt jazzband stod och lirade på en liten svagt upplyst scen.
Genom cigarrdimmorna ljöd en härligt, lagom hes jazzstämma och jag sträckte mig efter ölen...som inte fanns där. :(
Skitbra lirat, helrätt sound och riktigt skön låt.
Plinka:
--- Citat från: Roffe H skrivet 17.06.2014, 15:23:02 ---
--- Citat från: Plinka skrivet 05.06.2014, 10:26:39 ---Oj vilken vacker låt med väldigt vacker text :wub: Vet inte om jag hört den förr, men det är ett bra låtval iaf.
Gillar ditt sköna retrosound, och den lunkar gott på och fyller på med välbehag.
Allting låter bra, mixen suverän och vackert saxlir samt sång från dig. Om du skulle vara sugen på att utveckla den lite, kan du prova att sjunga den lite annorlunda i andra vändan, alltså "svänga om den/flytta runt tonerna" om du förstår vad jag menar :D
/Plinkplink
--- Slut citat ---
Tack för ett gott råd, har flyttat runt lite bland tonerna andra vändan, försökte "svänga till det" inte lätt, fick hålla på ett bra tag, hoppas det funkade. :unsure:
/Roffe H
--- Slut citat ---
Sitter här och ler och nickar nöjt när jag lyssnar!! Jovisst, helt plötsligt nådde den ännu högre höjder, och liknelsen med Sinatra är inte fel prickat. Låter riktigt gott nu, tror visst att den är klar :D
Roffe H:
Kornstad: Roligt att du gillar, att kunna beröra med musik är alltid lika underbart, synd att inte ölen var på plats... :lol:
Plinka: Tack för dina goda råd, det är det som är det fina med KR. :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida