Forum > Demolåtar

Roffe H - My Romance - ny version (cover)

<< < (4/5) > >>

Roffe H:
Tack Max & cykeln. P som i passé kanske  :lol:  Visst är det skönt med frihetskänslan. Kul att vara cool och på gräsmattan ska jag dansa i sommar.  :D
/Roffe H

Roffe H:

--- Citat från: Plinka skrivet 05.06.2014, 10:26:39 ---Oj vilken vacker låt med väldigt vacker text  :wub: Vet inte om jag hört den förr, men det är ett bra låtval iaf.
Gillar ditt sköna retrosound, och den lunkar gott på och fyller på med välbehag.
Allting låter bra, mixen suverän och vackert saxlir samt sång från dig. Om du skulle vara sugen på att utveckla den lite, kan du prova att sjunga den lite annorlunda i andra vändan, alltså "svänga om den/flytta runt tonerna" om du förstår vad jag menar :D
/Plinkplink

--- Slut citat ---

Tack för ett gott råd, har flyttat  runt lite bland tonerna andra vändan, försökte "svänga till det" inte lätt, fick hålla på ett bra tag, hoppas det funkade.  :unsure:
/Roffe H

pxm:
Tjenare Sinatra !!!!! :wub:
Vilken skön tolkning av denna standard.....
Den är riktigt skön att lyssna på...
Mer standards på KR vore intressant....
Kanske ett festival tema någon gång i framtiden..
Hursomhelst-bra sjunget och bra blåset i saxen din....

mvh

Dividend:
Ja du låter som Sinatra. Jättefin tolkning! Sparar ner när den är färdig. :)

Och vad fan vet jag om saxofonspel, ingenting! Men njutbart att lyssna på är sax-interludret.

edit: Interludiet, menar jag. Om inte ludret är ett interluder, är inter en fotbollsklubb med många saxofonspelare. (?)

Fria associationer som är totalt intetsägande, men jag gör ett commenting-spree här så ni får helt enkelt stå ut med dessa kommentarer resten av kvällen.

Roffe H:
Tack pxm och Dividend. Sinatra, liksom Dylan, var vad jag vet en mästare på att variera, betona och frasera. Så man tackar och bockar.  :D
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion