Forum > Demolåtar
Marsall & Gurano - Kärleken är (nu med synth)
MaxB:
I mina lurar (som är billiga) men som jag tycker är bra, finns på hög volym en bumlighet, ett rumble, i basen 0-57 och motsvarande senare (83- o.s.v.) Det är nog en baston (öppen sträng på grundtonen?) som ger ett rumble i mina öron. Om det är fler än jag som hör det så, skulle den frekvensen eq:as bort eller tonen spelas lite tystare på basen med lite muting-teknik?
Kul med dina galna lekfulla kompositioner. Riktigt bra att du hittar på så mycket barnsligt, så bra, som du gör det.
Harmonica mike:
Första hela lyssningen för mig,hann inte med att lyssna på hela låten för några dagar sedan...Men men,nu har du en ny mix så here we go:
Kul låt.Lite suringar i körstämmorna..Liret helt ok,mixen - Max har en point om basen den har en jobbig ton i botten på några ställen.Skär lite botten ur basen så blir det perfa.
I övrigt så tuffar det på fint.Inge mer att såga så,rock on mate.
Mike
Marsall:
--- Citat från: equality skrivet 02.06.2014, 23:59:32 ---Skön låt med schyssta ackordval. Lite av en svensk Morrissey över stuket. Fräck gura och sound som är kul(t) att lyssna till. Bra!
--- Slut citat ---
Tack! EQ! För gillande av kompositionen! det värmer.. :)
--- Citat från: Roffe H skrivet 03.06.2014, 20:48:06 ---Gillar både låten och texten (kul idé). Tips om ljud och sånt är jag inget vidare på, schyst lirat hur som helst. :)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack Roffe! för gillande av låt o text ! gött att det gillas!.. :D
--- Citat från: MaxB skrivet 04.06.2014, 07:31:20 ---I mina lurar (som är billiga) men som jag tycker är bra, finns på hög volym en bumlighet, ett rumble, i basen 0-57 och motsvarande senare (83- o.s.v.) Det är nog en baston (öppen sträng på grundtonen?) som ger ett rumble i mina öron. Om det är fler än jag som hör det så, skulle den frekvensen eq:as bort eller tonen spelas lite tystare på basen med lite muting-teknik?
Kul med dina galna lekfulla kompositioner. Riktigt bra att du hittar på så mycket barnsligt, så bra, som du gör det.
--- Slut citat ---
Tack Max! :D För lekfullhet o galet o bra o lite barnslighet det e nog jag i nötskalet! he he :) O tack som attan för basen ..har nu försökt att få bort brummet :unsure:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.06.2014, 09:42:24 ---Första hela lyssningen för mig,hann inte med att lyssna på hela låten för några dagar sedan...Men men,nu har du en ny mix så here we go:
Kul låt.Lite suringar i körstämmorna..Liret helt ok,mixen - Max har en point om basen den har en jobbig ton i botten på några ställen.Skär lite botten ur basen så blir det perfa.
I övrigt så tuffar det på fint.Inge mer att såga så,rock on mate.
Mike
--- Slut citat ---
Tack HM ! :D För körstämmorna o basen ..Har försökt att fixa bägge .. Må din krok få fäste i den store nere i forsnackedjupet" :)
Marsall:
Nu är låten med Gurano på Synth .. Vad tycks? :)
cykeln:
Kul!
Gillar den där swirlande guran
Rolig komposition med oväntade inslag
Skulle vilja ha lite mer luft i sången
och en stämma på Kärleken är - gärna en ljus kvinnlig
Om det inte blir för mycket skulle du kunna robotisera sången på robotpartiet
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida