Kontrollrummet

Marsall & Gurano - Kärleken är (nu med synth)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
-------------------------------------------------------------------------------
Låtnamn:kärleken är
Artist:Marsall
Kompositör:M
Text:M
Mix/prod:M
Genre:psykedelisk Rock
Tillverkningsår: 2014
Format:mp3


Kärleken är

Kärleken är bara du och jag
en helt vanlig dag
Kärleken är en smaskig kyss
som den jag fick nyss
kärleken är som en karamell,kom o va mig nära är du snäll.

My name is Robort
How do you do
Im a computer,im hear for you,you im hear for you

Kärleken är så underbar
den som spar han har
Kärleken är som en mandarin
Jag tycker du är fin
Kärleken är som en karamell,kom o va mig nära är du snäll. 
               
My name is robort.........

i can be your lover...love ...lover

lallalalala


( Tar gärna emot tips o kritik o allahanda förbättringsförslag.. Går det klämma in nån synth?  :)


Släppt på och bytt ut limmaren!.- mer rummet i sångversen körstämmor på reffen fetare bas ..lägre kagge Tagit bort lite ploppande från guraeffekten på reffen ( i avvaktan på en synth hoppas jag :D
Nu är låten med Gurano på Synth 2014-06-06 o finslipad 06-07 Kl 0915  :D
« Senast ändrad: 07.06.2014, 10:14:14 by Marsall »


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hej hej! Passar bra med en sådan här svensk text till denna! Tycker du gör den bra och med fantasifullt arr! I refrängerna kan jag sakna lite bättre och mer tryck i basen. Mixmässigt tycker jag du kan lätta aningen på volymen så inte limitern får trycka ner lika hårt ;) Cool låt annars och cool ref!!
Plinkar på en låt...


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fräckt gitarrspel! Tung, stödjande bas, som kanske är aningen för stark.
Har några funderingar som ev kan vara förbättringsförslag:
Generellt tror jag sången skulle behöva lite mer rumsljud, den är lite torr nu.
I refrängen kunde kanske "My name is Robort " förstärkas med en stämma en oktav högre..?
"I'm hear for you, you I'm here for you" kunde funkat med en andrastämma på hela den texten.
Refrängen skulle kunna förstärkas med en lite distad, plockande elgitarr, som gärna kan dubbleras
och panoreras ut åt varsitt håll eller kanske ett snabbt "hamrande" piano..?
Vad gäller synthar är jag tyvärr inte rätt man att ge dig råd.  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skönt redan med de första tonerna i början!
För mycket kompression på allt.
Dra ner lite på basen (som har superskönt ljud) till förmån för sången.
Jäkla skönt ljud, som jag vill höra bättre utan att det pumpar i nån kompressor.
« Senast ändrad: 01.06.2014, 11:37:37 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Hej hej! Passar bra med en sådan här svensk text till denna! Tycker du gör den bra och med fantasifullt arr! I refrängerna kan jag sakna lite bättre och mer tryck i basen. Mixmässigt tycker jag du kan lätta aningen på volymen så inte limitern får trycka ner lika hårt ;) Cool låt annars och cool ref!!

tjenamoss Plinka!  :D Tack! för fantasifullt arr o cool låt o reffe o tips! :wub: Jag skall kolla limitern har ej rört den alls. I Dawen blir den med lixom med av bara farten vid varje nytt projekt..provar dra ner på gainen på den kanske?.. Skall kolla över basen kanske sänker nått annat på reffen för några vill ha ner den :unsure:..Kollar över den tack så länge :)



Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Fräckt gitarrspel! Tung, stödjande bas, som kanske är aningen för stark.
Har några funderingar som ev kan vara förbättringsförslag:
Generellt tror jag sången skulle behöva lite mer rumsljud, den är lite torr nu.
I refrängen kunde kanske "My name is Robort " förstärkas med en stämma en oktav högre..?
"I'm hear for you, you I'm here for you" kunde funkat med en andrastämma på hela den texten.
Refrängen skulle kunna förstärkas med en lite distad, plockande elgitarr, som gärna kan dubbleras
och panoreras ut åt varsitt håll eller kanske ett snabbt "hamrande" piano..?
Vad gäller synthar är jag tyvärr inte rätt man att ge dig råd.  :)
/Asti

Tack Asti!  :D för fräck gitarr o stödjande bas" O  finfina tips! skall kolla igen dom alla o se vad jag kan åstadkomma för nåt.. :) topp så länge  :)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Skönt redan med de första tonerna i början!
För mycket kompression på allt.
Dra ner lite på basen (som har superskönt ljud) till förmån för sången.
Jäkla skönt ljud, som jag vill höra bättre utan att det pumpar i nån kompressor.

tack Max! :D för superljud" det värmer.. Jo skall kolla den där limmaren" som sagt den bara hänger med lixom..trodde den va på någe standardläge! Men får nog dra ner på vollen på den eller nåt.. Tack så länge  :)

O Tack ALLA hittills för pushande framåt det e gött med sånt.  :)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Kul låt och du har verkligen skaffat dig ett eget sound och stil.
Men som alla andra varit inne på, det pumpar något överdjfvulskt, så det blir svårt att urskilja små mysdetaljer.
Att man ska ha en Limiter/Kompressor som default är bara dumheter och nonsens, bort, bort, BORT... B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Kul låt och du har verkligen skaffat dig ett eget sound och stil.
Men som alla andra varit inne på, det pumpar något överdjfvulskt, så det blir svårt att urskilja små mysdetaljer.
Att man ska ha en Limiter/Kompressor som default är bara dumheter och nonsens, bort, bort, BORT... B)

Tack Bjurte! eget sound o stil  :D .. jo nu är limmaren" minskad ordentligt  :D


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Har nu försökt att lägga sångstämmor o gjort lite rummet på versången  o försökt att korrigera basen lite åt vardera håll. :unsure:...O acetonat limmaren" ordentligt.. :D Hoppas det funkar o låter någorlunda bra ? :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag tycker att du behöver lyfta fram sången lite till. I mina öron är baskaggen för stark. Är det en synth som ploppar runt i låten? Lite jobbigt ljud tycker jag nog.

Annars är det en skön låt som med lite småfnul kan bli ännu bättre :D
/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, nu tycker jag sången är klart bättre!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Jag tycker att du behöver lyfta fram sången lite till. I mina öron är baskaggen för stark. Är det en synth som ploppar runt i låten? Lite jobbigt ljud tycker jag nog.

Annars är det en skön låt som med lite småfnul kan bli ännu bättre :D
/Gurano

Tack Gurano för skön låt  :D Skall checka sången en vända till  :) O näe ingen synth har det blivit än så länge, :( de är en gitarreffekt  i FL som jag ploppprovar :lol: Kanske en Guranisk synth skulle passa på reffen i stället det vore gott  B) :)

Ja, nu tycker jag sången är klart bättre!
/Asti

Tack Asti! för återkoppling o att frampushandet av sången. tycker också den blev bättre nu o. :D


Uppdat:glömde lägga in den nya länken he he nu är det gjort..sorry! :D

Edit:Har bytt limiter slipat verssång o reffesång , fettat basen o ta minskat kaggen o till sist tagit bort lite av ploppgureeffekten på reffen ..  :D i avvaktan på nån synth  :ph34r: :unsure: :)
« Senast ändrad: 02.06.2014, 19:44:09 by Marsall »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Skön låt med schyssta ackordval. Lite av en svensk Morrissey över stuket. Fräck gura och sound som är kul(t) att lyssna till. Bra!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Gillar både låten och texten (kul idé). Tips om ljud och sånt är jag inget vidare på, schyst lirat hur som helst.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
I mina lurar (som är billiga) men som jag tycker är bra, finns på hög volym en bumlighet, ett rumble, i basen 0-57 och motsvarande senare (83- o.s.v.) Det är nog en baston (öppen sträng på grundtonen?) som ger ett rumble i mina öron. Om det är fler än jag som hör det så, skulle den frekvensen eq:as bort eller tonen spelas lite tystare på basen med lite muting-teknik?

Kul med dina galna lekfulla kompositioner. Riktigt bra att du hittar på så mycket barnsligt, så bra, som du gör det.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Första hela lyssningen för mig,hann inte med att lyssna på hela låten för några dagar sedan...Men men,nu har du en ny mix så here we go:

Kul låt.Lite suringar i körstämmorna..Liret helt ok,mixen - Max har en point om basen den har en jobbig ton i botten på några ställen.Skär lite botten ur basen så blir det perfa.

I övrigt så tuffar det på fint.Inge mer att såga så,rock on mate.

Mike


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Skön låt med schyssta ackordval. Lite av en svensk Morrissey över stuket. Fräck gura och sound som är kul(t) att lyssna till. Bra!

Tack! EQ! För gillande av  kompositionen! det värmer.. :)

Gillar både låten och texten (kul idé). Tips om ljud och sånt är jag inget vidare på, schyst lirat hur som helst.  :)
/Roffe H

Tack Roffe! för gillande av låt o text ! gött att det gillas!..  :D

I mina lurar (som är billiga) men som jag tycker är bra, finns på hög volym en bumlighet, ett rumble, i basen 0-57 och motsvarande senare (83- o.s.v.) Det är nog en baston (öppen sträng på grundtonen?) som ger ett rumble i mina öron. Om det är fler än jag som hör det så, skulle den frekvensen eq:as bort eller tonen spelas lite tystare på basen med lite muting-teknik?

Kul med dina galna lekfulla kompositioner. Riktigt bra att du hittar på så mycket barnsligt, så bra, som du gör det.

Tack Max! :D För lekfullhet o galet o bra o lite barnslighet det e nog jag i nötskalet! he he  :) O tack som attan för basen ..har nu försökt att få bort brummet  :unsure:

Första hela lyssningen för mig,hann inte med att lyssna på hela låten för några dagar sedan...Men men,nu har du en ny mix så here we go:

Kul låt.Lite suringar i körstämmorna..Liret helt ok,mixen - Max har en point om basen den har en jobbig ton i botten på några ställen.Skär lite botten ur basen så blir det perfa.

I övrigt så tuffar det på fint.Inge mer att såga så,rock on mate.

Mike

Tack HM !  :D För körstämmorna o basen ..Har försökt att fixa bägge .. Må din krok få fäste i den store nere i forsnackedjupet"   :)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Kul!
Gillar den där swirlande guran
Rolig komposition med oväntade inslag
Skulle vilja ha lite mer luft i sången
och en stämma på Kärleken är - gärna en ljus kvinnlig
Om det inte blir för mycket skulle du kunna robotisera sången på robotpartiet
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Kul!
Gillar den där swirlande guran
Rolig komposition med oväntade inslag
Skulle vilja ha lite mer luft i sången
och en stämma på Kärleken är - gärna en ljus kvinnlig
Om det inte blir för mycket skulle du kunna robotisera sången på robotpartiet

Tack Cykeln!   :D För swirlande guran o att du diggas.. :)
Mer luft på sången ? Är det för mycket text?..Ja en kvinnoröst vore nåt kanske ? :)
Jag försökte få lite effekt på sången ala robot på reffen med det är nog för yttepyttigt kanske..la en liten delayare på den..jag har väl ingen plugg för roboteffekt man e ju lite rookie än så länge he he..Tack för dina förbättringstips ..skall se hur utvecklingen blir ... B)