Kontrollrummet

Ubetoo lägger ner

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Fick meddelande att dom lägger ner all verksamhet den 9/8. Dom kan fixa en överföring till Spinnup om man vill.
Någon annan som hört nåt?
/Hagis


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Väldigt tråkigt. Alla andra verkar ha en hög avgift per album eller singel istället för en låg årlig kostnad som Ubetoo har.

DistroKid är billigt men tillåter inte obegränsat antal artister som på Ubetoo.

Nån som har ett bra förslag att byta till.

Ubetoo kostade 35 dollars per år för obegränsat antal album. Provisionen fick man behålla upp till en viss summa. Sedan tog de procent på vinsten. Ganska riskfritt för oss amatörer.

Shoot!


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Jag använder Record Union och tycker det är billigt och enkelt. Min första EP med ett av mina band har snart dragit in vad jag fick betala i avgift (förvisso hade jag en rabattkupong) så det känns ju helt ok.
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Då har man sommaren på sig om man via Ubetoo vill ha något upplagt på Spotify?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Då har man sommaren på sig om man via Ubetoo vill ha något upplagt på Spotify?
Ja, och sen försvinner det från Spotify om man inte väljer att flytta över till Spinnup. Har fattat det som att första året kostar det inget, så då får man ju lite frist att bestämma vad man vill ha för tjänst.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ja, Spinnup verkar ligga högt i pris. Ubetoos modell med fast årskostnad och fritt antal album och artister verkar ovanligare. Får kolla CDbaby också.

DistroKid kostar 20 dollar om året för obegränsat antal skivor, men begränsat till en artist. Kanske blir en sådan. Får se...


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hittade en ny aggregator idag.

www.routenote.com

De har två modeller, en gratis och en premium.
I gratismodellen laddar man upp gratis och behåller 85% av eventuella intäkter, och i premiumalternativet behåller man allt man tjänar, men där betalar man en summa för varje release istället.

Upplägget var väldigt enkelt och enligt vad jag kunde hitta på nätet så verkar det gå förhållandevis snabbt att få upp låtarna till butikerna och Spotify.

Återstår att se hur bra de är på att leverera.... Håller tummarna, för plattan måste ut innan midsommar då vi ska ha "releasefest".  :)