Forum > Färdiga produktioner

Marre & Plinka +pxm: Grimasch om morgonen

<< < (2/7) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: Marsall skrivet 27.05.2014, 21:38:41 ---Finstämd o rofylld ..Bortsätt från den liite höga flöjten (som även Gurano nämnt) en riktig bra mix i övrigt.. Fin leadsång av Marre" O när ni sjunger tillsammans ja då e det mumsfillibabba kan jag lova!  :)

--- Slut citat ---
Tackar! Det är väldigt mysigt att sjunga med Plinka.

--- Citat från: Gurano skrivet 27.05.2014, 20:04:12 ---En av mina favvislåtar av CW  :)
En fin version som ni gör bra.

Tankar från mig då:
Lite för mycket reverb överlag (smaksak eg), Några toner på flöjten är lite för höga - kanske sänka den ett snäpp generellt, sedan känns några toner på flöjten lite trevande/tvekande?

/Gurano

--- Slut citat ---

Min favvis oxå :wub: Tack du! Det var verkligen skönt att få sjunga den här Plinka, till ditt härliga arr och dina vackra stämmor! Kanske dra ner på reverb pyttelite..? Du kan väl testa. Flöjten gör låten till viss del, är väldigt förtjust i den, mig stör den icke i alla fall, smaksak antar jag.

--- Citat från: Asti skrivet 27.05.2014, 21:50:48 ---Fin version! Ni sjunger snyggt ihop, rösterna kompletterar varandra bra.
Snyggt arr, skön ljudbild. Tycker också reverbet kunde minskas en aning och
kanske även lite mer de-esser skulle behövas.
/Asti

--- Slut citat ---
Så trevligt att den smakar :P Det är Plinka som håller i mixeriet, hon får bestämma, men det där med reverbet håller jag med lite om :)

Tack för musiken Plinka, alltid lika härligt att samarbeta med dig :wub:

/Marre

bjurte:
Skön låt, är ingen Cornelis expert, men personligen känns det mer som Bellman (Okulturerad som jag är.. :wacko: )  B)
Men bra är bra..
Gillar reverb och tycker det låter gött som den är nu. Flöjten tillför som fanken, och lurar upp en i Anderna ibland.. :huh:
Bäst blir det när ni blandar era röster dom gifter sig fint.
SNYGGT... 

Marruschkka:
PXM: tack för ditt slagverk, gjorde susen ^_^ :D

/Marre

Marruschkka:

--- Citat från: bjurte skrivet 28.05.2014, 15:50:43 ---Skön låt, är ingen Cornelis expert, men personligen känns det mer som Bellman (Okulturerad som jag är.. :wacko: )  B)
Men bra är bra..
Gillar reverb och tycker det låter gött som den är nu. Flöjten tillför som fanken, och lurar upp en i Anderna ibland.. :huh:
Bäst blir det när ni blandar era röster dom gifter sig fint.
SNYGGT... 

--- Slut citat ---
Tack Bjurte! Bellman och Cornelis har vissa liknande inslag i sin resp. musik.
För mig låter den här mycket folk och lite medeltida, vilket gör mig lätt hög..ääälskar detta arr :P

/Marre

zorrow:
Riktigt bra! Färdig i mina öron och fantastiskt bra sång och mix!  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion