Forum > Färdiga produktioner

Marre & Plinka +pxm: Grimasch om morgonen

<< < (4/7) > >>

Plinka:

--- Citat från: Airikr skrivet 30.05.2014, 00:26:55 ---Det här är något som jag missat med CW men frågan är om jag har missat något...tycker det här är riktigt riktigt bra. Era röster matchar otroligt fint men som redan sagt så är reverbet lite väl tilltaget framför allt på Marres röst. Plinkas back up är luftig och fin så där funkar det bra och tillsammans är ni grymma   :)

--- Slut citat ---
Jag hade faktiskt också dålig koll på denna vackra visa innan Marre upplyste mig om den  :wub:
Tackar, vad roligt att du gillar våran tolkning!!
Kan hända att jag ser över mixen en sista gång, även om jag i nuläget kan tycka att den sitter fint, men jag ska ta mig en kik på Marres reverb :)

--- Citat från: Altsax skrivet 30.05.2014, 10:42:23 ---wow! Riktigt bra! Flytta till färdiga!  :wub:

Perfekt körat
Helbra lead
bra mix master
utsökta gitarrer

--- Slut citat ---

Ooh, tack för det Altsax!!  :wub:

--- Citat från: Dividend skrivet 30.05.2014, 17:34:18 ---Det är en fin tolkning.

Kanske tycker jag att flöjten låter lite Pacho och indiangänget på folkungagatan, men sången (bådas) är så bra så jag glömmer detta faktum.

--- Slut citat ---
Tack för det mi friend!! Ja...somliga förflyttas till Anderna och andra till Folkungagatan av flöjten...kanske beror på var man brukar hänga  :rolleyes:  :P Nä men snart kommer Paco och Poca o hälsar på, blir kul!

Marruschkka:

--- Citat från: zorrow skrivet 28.05.2014, 21:54:05 ---Riktigt bra! Färdig i mina öron och fantastiskt bra sång och mix!  B)

--- Slut citat ---

Åh, så roligt att du tycker det! Tack.

--- Citat från: Airikr skrivet 30.05.2014, 00:26:55 ---Det här är något som jag missat med CW men frågan är om jag har missat något...tycker det här är riktigt riktigt bra. Era röster matchar otroligt fint men som redan sagt så är reverbet lite väl tilltaget framför allt på Marres röst. Plinkas back up är luftig och fin så där funkar det bra och tillsammans är ni grymma   :)

--- Slut citat ---

Tack Airikr :D Håller med om reverbet, men det har justerats nu så vi ligger i samma rum, gott.

--- Citat från: Altsax skrivet 30.05.2014, 10:42:23 ---wow! Riktigt bra! Flytta till färdiga!  :wub:

Perfekt körat
Helbra lead
bra mix master
utsökta gitarrer

--- Slut citat ---

Tackar Altsaxen, den känns..klar. För mig.

--- Citat från: Dividend skrivet 30.05.2014, 17:34:18 ---Det är en fin tolkning.

Kanske tycker jag att flöjten låter lite Pacho och indiangänget på folkungagatan, men sången (bådas) är så bra så jag glömmer detta faktum.

--- Slut citat ---

Pacho & gänget kommer från Anderna från början ju :D

Jag älskar den här indianflöjten, den spritter av liv..och ger mig drömmar... :wub:

Plinka, kanonfin mix där allt sitter rätt nu from my opinion.

Kanske att nån har nån mer synpunkt..?

Paca & Paco är varmt välkomna... snart;)

/Marre

Plinka:
Sådär, nu har jag skruvat liiite till på mixen: Jag har dragit ner ytterligare en millimeter på Marres reverb, samt pillat lite på eq där.
Dessutom skärt lite i basfrekvenserna på mastern för att få mindre bumlig mix, och ökat deeesern.
Är detta till det bättre? Jag fick för mig det i alla fall. I så fall slänger vi snart över den på Färdiga :D

--- Citat från: Marruschkka skrivet 01.06.2014, 13:49:26 ---
Pacho & gänget kommer från Anderna från början ju :D

Jag älskar den här indianflöjten, den spritter av liv..och ger mig drömmar... :wub:

Plinka, kanonfin mix där allt sitter rätt nu from my opinion.

Kanske att nån har nån mer synpunkt..?

Paca & Paco är varmt välkomna... snart;)

/Marre

--- Slut citat ---
Visst är det så med Pacho och gänget! :D

...Då får vi hoppas att Pacho och Pocha inte blir för packade och puckade när de packar sig iväg till den Stockholmska arkiPelagen med sina Piccoloflöjtar eller vad det nu är!  :rolleyes: Hihi

För övrigt, tack Marre för DIN fantastiska insats här! Som vanligt ett sant nöje att arbeta med dig  :wub:

MaxB:
Häftigt arr och mysiga medverkande. Har lyssnat på repeat några gånger och jag gillar att upptäcka de olika instrumenten också. Basen gör bra ifrån sig och trummisen är så suveränt transparant som han kan vara. Tänkte inte ens på att det var trummor med och det är ett gott tecken i en sån här visa. Flöjten kan sänkas lite till i volym och ändå komma fram - den är fin!
Sista tonerna skulle vara bra att tona ner liite tidigare om det går att få till på de separata syntspåren.

Skönt samspel i sången också, riktigt nice!

Plinka:

--- Citat från: MaxB skrivet 01.06.2014, 18:15:22 ---Häftigt arr och mysiga medverkande. Har lyssnat på repeat några gånger och jag gillar att upptäcka de olika instrumenten också. Basen gör bra ifrån sig och trummisen är så suveränt transparant som han kan vara. Tänkte inte ens på att det var trummor med och det är ett gott tecken i en sån här visa. Flöjten kan sänkas lite till i volym och ändå komma fram - den är fin!
Sista tonerna skulle vara bra att tona ner liite tidigare om det går att få till på de separata syntspåren.

Skönt samspel i sången också, riktigt nice!

--- Slut citat ---

Tack Max för din tid och lyssning samt utförlig kommentar! Håller med om den suveräna trummisen ;) Ingen dum idé att sänka sista långa tonen på bas och pad, det är gjort nu!
Och så sänkte jag flöjten en millimeter till. :D

Och tack alla som hjälpt till att föra mixen framåt!! Nu, förhoppningsvis sista mixen, ligger uppe!!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion