Forum > Färdiga produktioner

Marre & Plinka +pxm: Grimasch om morgonen

<< < (3/7) > >>

pxm:
Det här låter kanon....Kanhända det är klart ???? en sak bara, reverbet !!!
men det är en smaksak och jag gillar ju torra mixar... :)
Kul att trummorna kom till användning....

mvh

Plinka:
Perfekt att Marre har skött om tråden när jag varit lite stressad och frånvarande ;)  :wub:

--- Citat från: Marsall skrivet 27.05.2014, 21:38:41 ---Finstämd o rofylld ..Bortsätt från den liite höga flöjten (som även Gurano nämnt) en riktig bra mix i övrigt.. Fin leadsång av Marre" O när ni sjunger tillsammans ja då e det mumsfillibabba kan jag lova!  :)

--- Slut citat ---
Tack Marsall! Har nu sänkt flöjten liiite, hoppas ni blir nöjda! Ja vi tycker själva att det blir ganska läckert att sjunga ihop, tacktack! :D

--- Citat från: Asti skrivet 27.05.2014, 21:50:48 ---Fin version! Ni sjunger snyggt ihop, rösterna kompletterar varandra bra.
Snyggt arr, skön ljudbild. Tycker också reverbet kunde minskas en aning och
kanske även lite mer de-esser skulle behövas.
/Asti

--- Slut citat ---
Tack Asti! Glad att du gillar arret och ljudbilden!! Har nu minskat lite på reverbet, men väntar lite med att öka de-essern, stör mig inte själv på det...har ju lite redan ;)

--- Citat från: bjurte skrivet 28.05.2014, 15:50:43 ---Skön låt, är ingen Cornelis expert, men personligen känns det mer som Bellman (Okulturerad som jag är.. :wacko: )  B)
Men bra är bra..
Gillar reverb och tycker det låter gött som den är nu. Flöjten tillför som fanken, och lurar upp en i Anderna ibland.. :huh:
Bäst blir det när ni blandar era röster dom gifter sig fint.
SNYGGT... 

--- Slut citat ---
Tack för det Bjurte! Vad roligt att du gillar flöjten, själv har jag nästan förälskat mig i den lilla saken som låg och dammade i skåpet, underbart kul, och anderna, ja varför inte, det är ju en indianflöjt ;) Och våra röster är spännande ihop ja...  :wub:

--- Citat från: zorrow skrivet 28.05.2014, 21:54:05 ---Riktigt bra! Färdig i mina öron och fantastiskt bra sång och mix!  B)

--- Slut citat ---
Tack zorrow!!! Jag vek mig dock för de andras åsikter och minskade aningens på reverbet och flöjten :) Hoppas den smakar ändå ;)

--- Citat från: pxm skrivet 28.05.2014, 22:00:48 ---Det här låter kanon....Kanhända det är klart ???? en sak bara, reverbet !!!
men det är en smaksak och jag gillar ju torra mixar... :)
Kul att trummorna kom till användning....

mvh

--- Slut citat ---
Tack pxm!! Ditt trumspår tillförde enormt mkt  :wub: Nu har jag minskat lite på reverbet  :D

--------
Som sagt, ny mix finns nu med lite mindre reverb och flöjt! Hoppas ni orkar lyssna igen och se vad ni tycker om det :)
Kram från Plinka

Airikr:
Det här är något som jag missat med CW men frågan är om jag har missat något...tycker det här är riktigt riktigt bra. Era röster matchar otroligt fint men som redan sagt så är reverbet lite väl tilltaget framför allt på Marres röst. Plinkas back up är luftig och fin så där funkar det bra och tillsammans är ni grymma   :)

Altsax:
wow! Riktigt bra! Flytta till färdiga!  :wub:

Perfekt körat
Helbra lead
bra mix master
utsökta gitarrer

Dividend:
Det är en fin tolkning.

Kanske tycker jag att flöjten låter lite Pacho och indiangänget på folkungagatan, men sången (bådas) är så bra så jag glömmer detta faktum.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion