Forum > Färdiga produktioner
Marre & Plinka +pxm: Grimasch om morgonen
Plinka:
Titel: Grimasch om morgonen
Text & musik skriven av Cornelis Wreesvijk
Låtlängd: 3:10
Medverkande:
Arr, produktion och mix: Plinka (Carina André)
Trumprogrammering: pxm (Johan Paxom)
Leadsång: Marruschkka (Maria Hedman)
Stämmor/kör: Plinka
Hej hej! Då var det dags igen för mig och Marre att bjuda på en visa, som vi har jobbat med en tid!
Denna gången gjorde vi en egen version av Cornelis´s vackra jazzvisa "Grimasch om morgonen".
Jag står för arret, men tog hjälp av pxm på trumprogrammeringen. Tusen tack paxom!!
Så, varsågoda att lyssna, kommentera och kritisera! :D
2014-05-29: Lite torrare reverb och aningen lägre flöjt
2014-06-01: Vässat lite till på mixen, minskat ytterligare på Marres reverb, samt skruvat ner lite basfrekvenser för att få mindre bumlig mix och ökat deessern.
2014-06-02: Sänkte flöjten en millimeter. Sänkte sista tonen på bas och pad
Gurano:
En av mina favvislåtar av CW :)
En fin version som ni gör bra.
Tankar från mig då:
Lite för mycket reverb överlag (smaksak eg), Några toner på flöjten är lite för höga - kanske sänka den ett snäpp generellt, sedan känns några toner på flöjten lite trevande/tvekande?
/Gurano
Plinka:
--- Citat från: Gurano skrivet 27.05.2014, 20:04:12 ---En av mina favvislåtar av CW :)
En fin version som ni gör bra.
Tankar från mig då:
Lite för mycket reverb överlag (smaksak eg), Några toner på flöjten är lite för höga - kanske sänka den ett snäpp generellt, sedan känns några toner på flöjten lite trevande/tvekande?
/Gurano
--- Slut citat ---
Tack vännen! Jag ska se över reverbet och flöjtnivån vid nästa mix om fler samtycker med dig!
Och vad gäller flöjten, hehe...det var den där jäkla lilla träflöjten som jag hittade i mitt skåp inför Cowboy-indianfestivalbidraget, och tyckte det var så kul att tuta i den att jag bara måste fortsätta! Och jag är ju ingen flöjtare, men tyckte ändå det lät roligare än midi, och mysigare ljud än den betydligt bättre altflöjten som ligger här...fast den är svår att sätta toner med :D :P
Marsall:
Finstämd o rofylld ..Bortsätt från den liite höga flöjten (som även Gurano nämnt) en riktig bra mix i övrigt.. Fin leadsång av Marre" O när ni sjunger tillsammans ja då e det mumsfillibabba kan jag lova! :)
Asti:
Fin version! Ni sjunger snyggt ihop, rösterna kompletterar varandra bra.
Snyggt arr, skön ljudbild. Tycker också reverbet kunde minskas en aning och
kanske även lite mer de-esser skulle behövas.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida