Forum > Demolåtar

Gurano & Marsall - Låta som en katt

<< < (2/4) > >>

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 24.05.2014, 18:52:08 ---Roligt med er lekfullhet!

Sångnivåer är i min lyssning lite ojämmna (kanske är är det reverberat kontra torrare?) men efter 59 upplever mina hörlurar (iPod inear) att sången fick hög volym, önödigt hög relativt tidigare sång.

--- Slut citat ---
Eg är det inte så stor volymskillnad men som du säger så kan det nog upplevas lite, olika reverb - torrt. Det torra låter lite närmare så visst - bör kanske sänka lite på det torra.

/G

Gurano:
Så - nu har jag utjämnat sångfilernas volym lite mera.
/G

zorrow:
Om jag skall vara riktigt ärlig så tycker jag att kompet är fantastiskt bra men att sången inte riktigt har hittat hem, vare sig i mixningen eller attitydmässigt. Ett varv till på sången med attityd och sedan lite mer mitt i mixen. Kul grej ni har gjort i alla fall!  :D

Gurano:

--- Citat från: zorrow skrivet 24.05.2014, 20:38:21 ---Om jag skall vara riktigt ärlig så tycker jag att kompet är fantastiskt bra men att sången inte riktigt har hittat hem, vare sig i mixningen eller attitydmässigt. Ett varv till på sången med attityd och sedan lite mer mitt i mixen. Kul grej ni har gjort i alla fall!  :D

--- Slut citat ---
Sångandet får Marsall svara på men ang mixen så är det jag som försöker efter bästa förmåga - det är svårt att mixa sång tycker jag, så du har säkert rätt ang att det ska mot mitten - ska se vad jag kan göra :)

Kul att du ändå tycker att vi har nåt på G

/Gurano

Marsall:
Visst e det goa gurariff o skönt gung på basen synthen e ju skönt cosmic overdozig..  :D.. låten e ju 70 tals doftande som eddi nämner ..Kände att det skulle passa med en lättsam text om nåt enkelt i tillvaron utan att behöva anstränga sig allt för mycket när man lyssnar..Vet inte riktigt om det passar med en attityd sång om det menas med lite galet arg ? ..Men det skulle ju också kunna passa med en attityd sång det skulle kunna göra den än galnare o sånt gillar jag!! :D  tack för feedback o pushande framåt o att vi har nåt kul på g  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion