Forum > Färdiga produktioner

Asti & bjurte - Det enda jag saknar är dig (klar)

<< < (13/16) > >>

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.05.2014, 11:43:41 ---Såg att det skett nåt med denna så jag tog en lyssning till  :)
Låten är riktigt bra,det har jag sagt tidigare..
Lead sången fortfarande liite för hög,men det är ju bara jag som gnäller så strunta i det.
Elguran bjurtes i slutet,jag hade lite svårt att höra den i monitorerna..Kanske backa på ackarna lite där..?
Hann inte få på mig lurarna..
Bry er inte om mig boys,jag skall ut och fiska  :D
Sjukt bra låt i vartfall Peter,och nu har jag dragit ned den för avnjutning mot vackra solnegångar där ute i strömlöst land vid vår stuga och Buddbyträsket.
Mike

--- Slut citat ---
Jag är rädd för att om jag sänker leadsången ytterligare så hörs inte orden...?
Jag stämde av nivån på elguran med bjurte och han tyckte den var OK.
Den är ju mer tänkt att förstärka sista vändorna än ett "normalt" solo.
Tycker den ger slutet en fin extraskjuts och förstärkning av "crescendot".
Jag tror inte de akustiska gitarrerna spelar så stor roll i slutpartiet...men jag ska kolla det!
Jättekul att du gillar låten! Tack för feed och lycka till med fisket!  :)
/Asti

bjurte:

--- Citat från: Asti skrivet 30.05.2014, 14:54:00 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.05.2014, 11:43:41 ---Såg att det skett nåt med denna så jag tog en lyssning till  :)
Låten är riktigt bra,det har jag sagt tidigare..
Lead sången fortfarande liite för hög,men det är ju bara jag som gnäller så strunta i det.
Elguran bjurtes i slutet,jag hade lite svårt att höra den i monitorerna..Kanske backa på ackarna lite där..?
Hann inte få på mig lurarna..
Bry er inte om mig boys,jag skall ut och fiska  :D
Sjukt bra låt i vartfall Peter,och nu har jag dragit ned den för avnjutning mot vackra solnegångar där ute i strömlöst land vid vår stuga och Buddbyträsket.
Mike

--- Slut citat ---
Jag är rädd för att om jag sänker leadsången ytterligare så hörs inte orden...?
Jag stämde av nivån på elguran med bjurte och han tyckte den var OK.
Den är ju mer tänkt att förstärka sista vändorna än ett "normalt" solo.
Tycker den ger slutet en fin extraskjuts och förstärkning av "crescendot".
Jag tror inte de akustiska gitarrerna spelar så stor roll i slutpartiet...men jag ska kolla det!
Jättekul att du gillar låten! Tack för feed och lycka till med fisket!  :)
/Asti

--- Slut citat ---
Pluss Ett !!
Det är ju inget solo som sådant och ska ju bara förstärka slutet, egentligen inte höras, men märkas om man 'mutar' spåret.

/Master of corruption 

Marsall:
sången ligger perfekt i mixen tycker jag o slutklämmen e lika god med bjurtes guraprylar .. det skall vara basen som är lite dov ..ja hör inte egentligen nåt baslir alls MEN det är nog inte det viktigaste i denna .. :) Det låter gott i mina lurar.. :)

Eddi:
Jo jag hör ju att intensiteten ökar i slutet och att en gura försöker utmana kompet - gott så - men i samma veva så kändes det som ett abrupt slut - kan man köra ett varv till med saknar dig fast väldigt rent?

Tokai:
Snyggt där sången drunknar i musiken på slutet. Men Bjurtes gura hör jag knappt. Jovisst, sparsmakat å sådär. Låter mer som stråkar.
Irriterar mig lite på nåt klickljud i höger högtalare. Tror det kommer från en högt stämd puka, låter som ett kantslag på virveln. Tror någon föreslog att minska stereobredden på trummorna. Gjort?
Det är förbluffande hur du får det att låta som homogent, som en helhet. Trots vad jag förstår gammal dator och diverse program. Tror mycket att det beror på bra instrument, t.ex din Martin akustiska, din elgura (Fender?), din rena sång, låter bra oavsett mik. Men tänk dig med en Neumann U47! Finns bra kopior, t.ex min Peluso 2247 LE (fast i mitt fall hjälper det inte)
Och inte minst ditt spelkunnande.
Trots att jag inte tycker själva låten är så spännade så är det mycket bra gjort. Allt vad du gör blir till guld - Du Midas där!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion