Forum > Färdiga produktioner

Asti & bjurte - Det enda jag saknar är dig (klar)

<< < (2/16) > >>

Tokai:
Övergången från det intrumentala tycker jag låter fräckt, lite som ett medley.
Och frågan är om du inte borde utveckla introt mer till en egen minilåt?
Mot slutet kan man önska sig nåt mer tungt. Tänker på cykelns referens Beatles She´s so heavy, distade guror å så.
Bara ett första intryck. Vad gäller att bygga på dynamiskt måste man vara rätt så radikal. Plocka ner allt till en minimum i början, eller senare i låten, annars uteblir effekten när det ska liksom bli mer kräm.

Altsax:
Jag gillade det instrumentala och övergången var jättebra, funkar utmärkt.

Du sjunger så rent och klart också, önskar jag var så tonsäker, mycket vacker stämma.
Det enda du behöver öva är att sjunga med nån annan känsla än tillbakadragen ledsamhet
Jag skulle vilja höra dig sjunga starkt glad eller starkt arg(med tre utropstecken)
Bli lite förbannad på henne för att hon lämnade honom i sticket
Skitkärring!

Eller så bara "Jag klarar mig själv" stolthet eller nått, så den stackarn får gå vidare i livet och inte deppar ner sig.
Det skulle passa bra in med övriga förslag att öka på slutet, bygga dynamik

Den är jättebra redan nu, klarar du ovanstående får du fajtas för att hålla förlagen borta :)
/J

nankerphelge:
Låter riktigt bra det här, snygg mix av Bo Kaspers och Dungen...

Bra låt som är snyggt framfört, där är halva mixen gjord i min mening. Det enda jag vill invända på är trummorna, tycker absolut de kan sväva ut som de gör nu men kanske inte i början och när du sjunger. Det låter lite fritidsgård när trummisen spelar över tycker jag, men det är ju en smaksak också (Jag menar alltså inte att trummorna är dåliga, bara lite mycket för min smak!). Utöver det tycker jag du kan vara helnöjd.

Tack för lyssningen.

Eddi:
Jag hör övergångarna och reagerade på dom innan jag läste frågan, nästan som om acken kommer in med för lågt ackord. Kanonlåt i övrigt låter som killarna kommer in en efter en på scenen, diggar trummorna.

Edit: Du kör E D C E på introt och ramlar in på A på versen? Om så är fallet är luringen uppenbar väl? Hjärnan är inte beredd på den utvecklingen.

Harmonica mike:
Inga problem med arret/liret/mixen i denna,men jag tycker leaden ligger lite för starkt i volym.Den låter ojämn,där den går med kören så är den för hög..Kören ensam,perfekt.

Slutsats - sänk leaden lite så är jag nöjd :)

Cool låt i uppbyggnad,gillade denna.

Trummorna låter ok - vintage - men investera i ez2 uppgrade - du kommer inte att ångra dig   :wub:

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion