Snyggt där sången drunknar i musiken på slutet. Men Bjurtes gura hör jag knappt. Jovisst, sparsmakat å sådär. Låter mer som stråkar.
Irriterar mig lite på nåt klickljud i höger högtalare. Tror det kommer från en högt stämd puka, låter som ett kantslag på virveln. Tror någon föreslog att minska stereobredden på trummorna. Gjort?
Det är förbluffande hur du får det att låta som homogent, som en helhet. Trots vad jag förstår gammal dator och diverse program. Tror mycket att det beror på bra instrument, t.ex din Martin akustiska, din elgura (Fender?), din rena sång, låter bra oavsett mik. Men tänk dig med en Neumann U47! Finns bra kopior, t.ex min Peluso 2247 LE (fast i mitt fall hjälper det inte)
Och inte minst ditt spelkunnande.
Trots att jag inte tycker själva låten är så spännade så är det mycket bra gjort. Allt vad du gör blir till guld - Du Midas där!
bjurte och jag är nog överens om volymen på hans gura! Tycker den förstärker precis lagom.
Nej, jag har inte minskat stereobredden på trummorna. Ska lyssna och kolla!
Om jag lyckas få till en bra ljudbild beror det nog delvis på bra instrument (Martin, Fender), men också
på min POD X3, som jag tycker låter fint, samt att jag tror jag mixar bättre nu efter alla bra tips och allt
praktiserande under åren här på KR. Mikrofonen Röde NT2A tillsammans med preampen Focusrite Trakkmaster
tror jag håller rätt bra fortfarande. Men visst, en U47 skulle säkert förbättra audio-inspelningarna en del.
Problemet nu är att datorn inte klarar mer än en stor plugg i varje projekt, så det blir lite pusslande...
Plus att datorn måste stå ett tag och "värma upp" diskarna för att inte krascha. Vilket händer ändå ibland...

Tack för dina tankar Staffan!
/Asti t.f. Midas

« Senast ändrad: 31.05.2014, 10:54:19 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten