Forum > Färdiga produktioner

Asti & bjurte - Det enda jag saknar är dig (klar)

<< < (7/16) > >>

Asti:

--- Citat från: zorrow skrivet 24.05.2014, 20:43:02 ---
--- Citat från: Asti skrivet 24.05.2014, 19:35:19 ---
--- Citat från: zorrow skrivet 24.05.2014, 17:59:47 ---Makalöst bra som vanligt! Välspelat, bra sjunget och som en bal på slottet! Det enda som jag kan komma på som möjlig förbättring i mixen är att skära basfrekvensen lite i refrängen "saknar dig" som jag tycker krockar lite med basen.

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det är bra! "En bal på slottet" var en fin stämningsbild!  :)
Menar du att skära i basfrekvensen på kören? Ska lyssna och se om jag uppfattar vad du menar.
Tack för kommentar och tips!
/Asti

--- Slut citat ---

Japp. Lite frekvensskärning. That's it!

--- Slut citat ---
OK, då skär jag bort lite bas på kören!
Tack för din feedback!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 24.05.2014, 23:46:05 ---Nu när jag har fått förklaringen till varför det låter så off så låter det inte längre så off utan helt ok faktiskt - märkligt det där. Gillar slutet som bygger hela tiden och visst det vore ju skoj om du kunde laborera med voicen ett trappsteg till - suveränt som det är nu ändå tycker jag - härlig låt helt enkelt.

--- Slut citat ---
För min del krävdes det ett antal lyssningar innan jag accepterade övergången,
men var rädd att det var "nötningen" som gav resultat... Verkar som att de flesta köper det.
Tror inte jag klarar en ännu högre stämma, men ska testa om jag kan förstärka kören på något sätt.
Roligt att du gillar låten! Tack för dina tankar!
/Asti

hogge:
Yo! Asti...
Jag tycker inte introt är för långt.. Däremot väldigt harmoniskt, trevligt och skönt...
Vad gäller resten, så gillar jag ju verkligen låten - märkligt nog... Normalt sett så hade den varit lite för "släpig" för min smak.. Men den är så välspelad och sen Din röst som grädde på moset... Whats not to love, liksom...

Dock borde Du skippa skånskan  :lol: :wub:

SKOJA BARA.... Love You, dude...

Asti:

--- Citat från: hogge skrivet 25.05.2014, 18:21:28 ---Yo! Asti...
Jag tycker inte introt är för långt.. Däremot väldigt harmoniskt, trevligt och skönt...
Vad gäller resten, så gillar jag ju verkligen låten - märkligt nog... Normalt sett så hade den varit lite för "släpig" för min smak.. Men den är så välspelad och sen Din röst som grädde på moset... Whats not to love, liksom...

Dock borde Du skippa skånskan  :lol: :wub:

SKOJA BARA.... Love You, dude...

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten och inte tycker introt är för långt!
Ja, tempot är lite släpigt, men jag tror trummorna driver på rätt bra...
Vi får nog dras med min "skånska" dialekt är jag rädd för.  :) 
Tack för lyss och tyck!
/Asti

Roffe H:
Har inte hört den gamla,  :) men detta låter jättebra. Gillar kombinationen acke- och elgitarr, stämmorna sitter som en smäck. Snyggt!  B)
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion