Forum > Färdiga produktioner
Asti & bjurte - Det enda jag saknar är dig (klar)
MaxB:
Första gången jag lyssnade (aktivt) reagerade jag på övergången där ett mollackord smög sig in ohörbart och gillade inte riktigt det (lite tomt i övergången och stannade upp) men nu känner jag inte så efter några lyssningar.
Asti:
Tokai - OK, du tycker övergången funkar.
Man skulle kunna bygga upp hela låten kring det instrumentala temat
och börja riktigt enkelt och utöka arret långsammare och låtit det sluta i ett crescendo...
Altsax - Så du köper också övergången, skönt! Kul att du gillar min sångröst!
Jag önskar också att jag kunde sjunga mer uttrycksfullt och starkt, men rösten håller tyvärr inte...
Jo, slutet skulle nog vinna på att bygga ut.
nankerphelge - Kul att du gillar låt, mix och framförande! Du har säkert rätt vad gäller trummorna.
Har också tänkt på det ju mer jag lyssnat på låten, men jag tyckte det lät bra
i början och gav driv och energi åt låten. Ska se om jag kan övertala trummisen
att han inte befinner sig på en fritidsgård. :)
Eddi - OK, så du reagerar på övergången! Det ligger kvar en klang av A7 från instrumentaldelen,
när versen inleds med Amoll, vilket kan låta disharmoniskt... Kul att du gillar låten och även trummorna!
Introt är ackorden C - D - Em - A7 liksom genomgående i instrumentaldelen.
Harmonica mike - Ska se över volymen på leadsången! Roligt att du gillar låt och uppbyggnad!
Trummorna är Superior Drummer, en uppgradering från EZ. Men jag behöver nog
skruva lite mer på ljudet... Om jag skaffar ny musikdator blir det kanske EZ2. :)
MaxB - Man vänjer sig väl efter ett tag, jag var själv tveksam och är väl fortfarande inte helt övertygad.
Tack för era kommentarer och tips! Ska lyssna, testa och se vad jag kan omsätta i praktiken!
/Asti
Tokai:
--- Citat från: Altsax skrivet 21.05.2014, 21:50:48 ---Du sjunger så rent och klart också, önskar jag var så tonsäker, mycket vacker stämma.
Det enda du behöver öva är att sjunga med nån annan känsla än tillbakadragen ledsamhet
Jag skulle vilja höra dig sjunga starkt glad eller starkt arg(med tre utropstecken)
Bli lite förbannad på henne för att hon lämnade honom i sticket
Skitkärring!
Eller så bara "Jag klarar mig själv" stolthet eller nått, så den stackarn får gå vidare i livet och inte deppar ner sig.
Det skulle passa bra in med övriga förslag att öka på slutet, bygga dynamik
--- Slut citat ---
Håller med. Har försökt säga det många gånger men altsax säger det bättre. Du säger ofta att rösten håller inte. Men det handlar inte om det utan mer att uttrycka känslor, att via sång förtälja vad man känner. Behöver inte innebära att man försöker låta som Mr Cocker eller dylikt. Jag vet det är svårt. Jag vet.
Scar Fraction Studio:
Asti jag diggar verkligen den här låten :) Fint spelat och otroligt bra sjunget. Diggar du har din dialekt kvar. Fin text.
Angående mixen. Den funkar absolut, det är rent och snyggt men personligen gillar jag inte när man hör direkt att det är superior :/ Men det är jag.
Prova lek lite med delayer och automatiseringar på sång och lead prylar.
Jag skulle gärna kunna tänka mig göra en mix på denna låt om du tillåter mig :) och gör det for free :) Just för det är en bra låt och just nu har jag fått så otroligt mkt metal jobb och skulle vara skönt göra lite mysig pop för att hålla den formen igång :) Om du vill det så så meddela mig gärna :) Ha en trevlig kväll :) Mvh Emil
Asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 22.05.2014, 19:28:01 ---
--- Citat från: Altsax skrivet 21.05.2014, 21:50:48 ---Du sjunger så rent och klart också, önskar jag var så tonsäker, mycket vacker stämma.
Det enda du behöver öva är att sjunga med nån annan känsla än tillbakadragen ledsamhet
Jag skulle vilja höra dig sjunga starkt glad eller starkt arg(med tre utropstecken)
Bli lite förbannad på henne för att hon lämnade honom i sticket
Skitkärring!
Eller så bara "Jag klarar mig själv" stolthet eller nått, så den stackarn får gå vidare i livet och inte deppar ner sig.
Det skulle passa bra in med övriga förslag att öka på slutet, bygga dynamik
--- Slut citat ---
Håller med. Har försökt säga det många gånger men altsax säger det bättre. Du säger ofta att rösten håller inte. Men det handlar inte om det utan mer att uttrycka känslor, att via sång förtälja vad man känner. Behöver inte innebära att man försöker låta som Mr Cocker eller dylikt. Jag vet det är svårt. Jag vet.
--- Slut citat ---
Jag försöker lägga så mycket känsla jag kan i sången, men är rädd att det inte blir mycket mer än så här. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida