Oj vilken fin respons, tack alla

Låten är som Eddi säger inspelad under en livesändning på radio och jag använder sändningarna som "min studio" eftersom jag inte har något annat just nu. Ett sätt att samla mina låtar helt enkelt. Förutsättningarna är väl lite speciella där och det finns inte så mycket tid att arra något tillsammans med någon annan, men ibland händer det...
Jag håller definitivt med om att låten skulle vinna på fler instrument involverade, jag vill fortfarande behålla den hyfsat naken men har haft en ide om att ett piano eller kanske en flöjt skulle kunna fungera och kännas fint. Har lekt lite med munspelet men ännu inte hittat någonting som jag vill lägga in, men det kanske kommer. Vill inte låta som Dylan, är inte heller så förtjust i hans munspelsteknik, men vill inte att det ska bli för bluesigt (lätt hänt när jag tutar munspel).
Introt är i min värld ganska kort (har ett intro på en annan låt som är nära fem minuter långt

) men det kanske är långt, svårt att ha en egen uppfattning där, det är lätt att bli hemmablind.
Sen är det någonting i den tredje versen som gnager i mig men har svårt att sätta fingret på det, det känns lite "gnatigt" just där. Det är svårt att ta bort den eftersom texten har sin självklara funktion men jag upplever det som att något måste förändras just där, ideér/tankar någon?
Tack för att ni frikostigt delat med er med konstruktiv kritik, det uppskattas verkligen