Forum > Demolåtar
pxm - "Growing Up"
zorrow:
Härligt gitarrsound fast det låter som en och annan fingersnubbel som går att rätta till. Tycker att "full band" versionen funkar bättre. Väldigt udda ackordsvändningar minsann. Yttre markerna av progressiv jazz?
cykeln:
Kul!
Provade att spela med lite och då blidde det så här
https://app.box.com/s/zhk4es4xke4aqui1unbp
pxm:
Tack alla som lyssnat och alla som kommenterat !!!! :)
mvh
--- Citat från: Plinka skrivet 20.05.2014, 12:35:28 ---Tycker du har hittat mysiga jazziga harmonier här, och gitarrsoundet är snyggt! Hör inte så mkt rock, utan mest jazz ;)
Skönt med en så pass lugn "balladig" jazz :)
--- Slut citat ---
Så är det nog, definitionen på JazzRockFusion är ju jazzteori spelad till rock trummor....
Kul att du gillar gitarrljudet...Jag var osäker på om det var "rätt"... :)
mvh
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.05.2014, 13:12:50 ---Inte så pjåkigt Johan..
Om du nån gång bestämmer dig för att lira C,F,G7 på tolvtakter/repeat så sätter jag en basgång åt dig :)
Fast då blir det ju inte jazz :)
Rocka på
Mike
--- Slut citat ---
Häftigt, tack HM !!!!! jag skall försöka knåpa ihop något med den progressionen/ackordsföljden framöver.... :)
mvh
--- Citat från: karl skrivet 20.05.2014, 18:51:27 ---Intressant feel väl inne i låten.....ger mig sena 70-talsvibes och det gillar jag..... Kunde vara mer distinkt men bra feel som det är ;)
Allt gott k
--- Slut citat ---
Tack, karl !!!!! Kul att det ger 70-tals vibbar....Det var ju då JazzRockFusion var som bäst !!!!! (tycker jag..) :)
mvh
--- Citat från: zorrow skrivet 20.05.2014, 21:49:06 ---Härligt gitarrsound fast det låter som en och annan fingersnubbel som går att rätta till. Tycker att "full band" versionen funkar bättre. Väldigt udda ackordsvändningar minsann. Yttre markerna av progressiv jazz?
--- Slut citat ---
Kul att gitarrsoundet gillas !!!! Jo-kanhända snubblar jag litet ibland men jag tror inte jag vill ha det perfekt. Yttre markerna av progressiv jazz - ja, jo, du har rätt...Teoretiskt sett är det nog det... :) Spelmässigt och tekniskt ligger jag långt efter dock....Men jag försöker...
mvh
--- Citat från: cykeln skrivet 20.05.2014, 22:50:44 ---Kul!
Provade att spela med lite och då blidde det så här
https://app.box.com/s/zhk4es4xke4aqui1unbp
--- Slut citat ---
Låter kanoners shysst jazz tycker jag. Det är bra spelat och intressant !!! Får jag vända mig till dig om ett ev. collab någon gång i framtiden ????? :)
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida