Forum > Färdiga produktioner
Bridge over toubled waters till en begravning
Roffe H:
Mycket snyggt :wub: Fint spel på saxen, skön ton, vibrato, timing och känsla . :) Pianot helt ok.
/Roffe H
Harmonica mike:
Tjuvlyssnade på fejjan tidigare :ph34r: :wub:
Kommentaren kommer här:
Jag tycker det låter riktigt bra.Nåt slip på pianot,bagatell i sammanhanget,detta var en skön lyssning Josef.
Mike
Altsax:
Det var känslomässigt uttömmande att begrava en älskad farfar och spela för nära och kära.
Var helt tom dagen efter, som ett eko av mig själv.
Fick inte till inmatning av noter i nått av programmen jag provade, köpte melodyne editor, gjorde om saxstämman till midi, importerade i notprogrammet, omvandlade till noter i klingande C, transponerade till altsax. Fick ut arken i skrivaren sju minuter innan vi skulle åka, hann spela igenom första två verserna så jag såg inte att det var en massa tok i tredje versen förrens jag spelat ut andra versen i skarpt läge, försökte febrilt rätta i huvudet men det blev pannkaka, borde ha blundat och spelat med ryggraden istället. Pannkakan är bortklippt, jag spelade som om den skulle vara där, med grädde och jordgubbssylt, tog ett tidigt slutackord som jag höll med långt vibrato.
Tips från coachen:
Spela alltid igenom alla notblad i god tid FÖRE konserten! :)
Jag hade inga notblad till organisten och hon ville inte försöka improvisera.
Asti:
Fint och stämningsfullt!
/Asti
Eddi:
Oj bra och stämningsfullt. Om tårar vore guld kunde prästen ha fått ihop en förmögenhet till kollekten gissar jag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida