Forum > Demolåtar
Mr G - Ultimate collab
pxm:
Vi gjorde en liknande grejj på ett internationellt gitarrforum jag är med i.
Det var intressant och blev ganska bra faktiskt...... :)
Vilken tonart spelar du i ?????
Jag vill nog vara med, men som Eddi säger-ge det litet tid så....
mvh
Gurano:
Jag har tagit bort min hand från alstret och släpper denna för vinden. Kör hårt PXM i vilken tonart du vill/tycker passar. Lägg sedan upp allt i tråden så får vi se om någon mera hakar på.
Enligt mig kan man inte ge saker någon tid på KR för när alstret försvinner från 1a-sidan så faller den bort ur allas medvetande. Visst ... man kan bumpa i all evighet men hur kul är det?
/G
Wernborg:
Ett tips är att hålla sig till wave-filer eller annat okomprimerat format. När en mp3-fil manglats runt och komprimerats om några vändor så kommer det inte låta så kul längre.
Får också backa detta, liksom pågående festivalen. Målning av huset och tre "riktiga" band kändes mer relevant för tillfället.
Gurano:
--- Citat från: Wernborg skrivet 22.05.2014, 00:20:58 ---Ett tips är att hålla sig till wave-filer eller annat okomprimerat format. När en mp3-fil manglats runt och komprimerats om några vändor så kommer det inte låta så kul längre.
Får också backa detta, liksom pågående festivalen. Målning av huset och tre "riktiga" band kändes mer relevant för tillfället.
--- Slut citat ---
Är medveten om ljudförändringar och det är inget problem att den som vill ha kan få den som wav - bara att säga till liksom.
Men det ljumma intresset gör att jag själv lagt ner det hela från min sida. Nu lever den sitt eget liv helt och hållet.
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida