Forum > Demolåtar
karl-Play
Asti:
Skön låt! Håller med zorrow om trummorna. "Ploppigt" ljud i virvelkaggen och anonyma hi-hats/cymbaler.
Stråkarna lite starka när dom kommer in vid ca 129 sekunder tycker jag.
Rätt mycket ligger i mitten i mixen, så lite mer spridning i stereoperspektivet kanske gör det lite klarare
och förbättrar separationen av instrumenten.
Generellt är ljudbilden live dov, lite "locket på". Gärna en aning diskantrikare för min del.
Väldigt fin sax och sång! Sången kanske kunde höjas ett litet snäpp...
Jättesnyggt parti "And how many lives..."!
/Asti
Marsall:
Ja får du fram trummisen ur garderoben o får tydliga instrumentpanissar på de övriga blir den riktigt bra .. Gillar dina sångslingorna rakt igenom hela låten :)..Låter lite sting Fast då klart bättre sångare i denna.. bra!
karl:
Tnx Marsall.... Sopransaxen ger stingfeel:et :) egentligen ganska långt ifrån annars.... Tack för konstruktiv kritik...
Allt gott k
karl:
Tack Asti för konstruktiv kritik.... Tar med mig det i studion.... Allt gott karl.
--- Citat från: Asti skrivet 18.05.2014, 18:58:57 ---Skön låt! Håller med zorrow om trummorna. "Ploppigt" ljud i virvelkaggen och anonyma hi-hats/cymbaler.
Stråkarna lite starka när dom kommer in vid ca 129 sekunder tycker jag.
Rätt mycket ligger i mitten i mixen, så lite mer spridning i stereoperspektivet kanske gör det lite klarare
och förbättrar separationen av instrumenten.
Generellt är ljudbilden live dov, lite "locket på". Gärna en aning diskantrikare för min del.
Väldigt fin sax och sång! Sången kanske kunde höjas ett litet snäpp...
Jättesnyggt parti "And how many lives..."!
/Asti
--- Slut citat ---
MaxB:
Kul att snacka i telefon nyss! Ja nu ser jag att du lagt ut en låt. Jag tycker det är lite för dov ljudbild, i helheten
Trummorna spelas i en egen låda utan rumsrymd, framför de andra. Blåset spelas nånstans bakom trummorna.
Jag tror det är bättre att reverbsätta trummisens rum så att han är nånstans nära de andra. Gärna (med reverbets hjälp) få trummisen att vara bakom de andra, i rummet.
Gillar låten! Gillar "stinget" i låten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida