Forum > Demolåtar

MaxB - testar 'live'-inspelning med två mikrofoner, akustisk gitarr och sång

<< < (5/5)

Zakyath:
Japp, precis första låten! Kul med öppen scen. Hade kanske åkt dit och tittat om jag inte jobbade imorgon...

Altsax:
Om du vill göra ett solo där du säger nu är det dags för solo
och köra trubadurspåret fullt ut

Så kanske ett munspel runt halsen inte kunde vara så dumt
Jag tycker mig höra att ett sådant passar bra in på två av låtarna.

Detta är bra gjort Max! 
Röstmässigt fixar du alltihopa. Dina skills på gitarren är det inget fel på heller. Det enda som behövs för live framträdande är övning. Att öva live, som du gör på söndag, är den allra bästa övningen. Tillåt dig själv, så kommer allt gå bra!

Tack för underbara låtar!
Roligt att vi på KR omnämns (så tolkar iallafall jag det) :)

Ett underbart djup i texten som space gjort, vilka vändningar och tankeställare.

Härligt!

/Josef

Henric:
Jag tycker det låter grymt bra och äkta! Vilken go röst du har, bra låt!

Henric

MaxB:

--- Citat från: Zakyath skrivet 17.05.2014, 19:35:15 ---Japp, precis första låten! Kul med öppen scen. Hade kanske åkt dit och tittat om jag inte jobbade imorgon...

--- Slut citat ---

Ja, det känns spännande att få upptäcka hur det känns då man är där, framför andra.

--- Citat från: Altsax skrivet 17.05.2014, 22:04:05 ---Om du vill göra ett solo där du säger nu är det dags för solo och köra trubadurspåret fullt ut
Så kanske ett munspel runt halsen inte kunde vara så dumt. Jag tycker mig höra att ett sådant passar bra in på två av låtarna.

Detta är bra gjort Max! 
Röstmässigt fixar du alltihopa. Dina skills på gitarren är det inget fel på heller. Det enda som behövs för live framträdande är övning. Att öva live, som du gör på söndag, är den allra bästa övningen. Tillåt dig själv, så kommer allt gå bra!
Tack för underbara låtar!
Roligt att vi på KR omnämns (så tolkar iallafall jag det) :)
Ett underbart djup i texten som space gjort, vilka vändningar och tankeställare.
Härligt!

--- Slut citat ---

Ja munspelet passar, det är egentligen redan en ingrediens i "I Do Love You". Det är bara det att det blir för mycket att hålla ordning på. Där behöver jag öva mer. Tror det kommer framöver.

Får se om rösten spelar mig spratt eller gör vad jag vill. Har tänkt börja lite tystare i rösten så den inte spricker på toner och sen se om den bär, då jag hesar till den. Det blir ju på samma gång som att arbeta upp en låt till ett crescendo men med endast röst och gitarr som instrument.

Tja, kanske KR omnämns där... Antar det...  :wub:

Tack för skön support Altsax!

--- Citat från: Henric skrivet 18.05.2014, 08:50:29 ---Jag tycker det låter grymt bra och äkta! Vilken go röst du har, bra låt!

--- Slut citat ---

Tack, det är kul att rösten hjälper mig mer och mer i helheten, att den vill agera som ett instrument mer och mer.
Och kul om man kan "slå på disten" även på rösten. Det börjar fungera som jag hoppats ett tag. Tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion