Kontrollrummet

Kan jag kasta från Nedladdade filer? Mac-fråga

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det ligger bra många nedladdningar I den mappen - och jag tänker som så att om jag har hämtat en programvara eller uppdatering till t.ex. Cubase så har jag ju packat upp den och använt den så då borde jag väl kunna kasta själva nedladdningen som tar en massa plats på Macen.

På nätet sager dom förnumstigt som tusan - du kan kasta allt men kopiera det du använder till en annan mapp?? Då försvinner liksom vitsen med rensningen och hur avgör jag vad jag behöver ha kvar?

Nån som vet något?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Det ligger bra många nedladdningar I den mappen - och jag tänker som så att om jag har hämtat en programvara eller uppdatering till t.ex. Cubase så har jag ju packat upp den och använt den så då borde jag väl kunna kasta själva nedladdningen som tar en massa plats på Macen.

På nätet sager dom förnumstigt som tusan - du kan kasta allt men kopiera det du använder till en annan mapp?? Då försvinner liksom vitsen med rensningen och hur avgör jag vad jag behöver ha kvar?

Nån som vet något?

Jag tänker som så här, är det nåt du laddat ner från nätet så går det ju att ladda ner igen vid behov. Släng skiten :-)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det ligger bra många nedladdningar I den mappen - och jag tänker som så att om jag har hämtat en programvara eller uppdatering till t.ex. Cubase så har jag ju packat upp den och använt den så då borde jag väl kunna kasta själva nedladdningen som tar en massa plats på Macen.

På nätet sager dom förnumstigt som tusan - du kan kasta allt men kopiera det du använder till en annan mapp?? Då försvinner liksom vitsen med rensningen och hur avgör jag vad jag behöver ha kvar?

Nån som vet något?

Jag tänker som så här, är det nåt du laddat ner från nätet så går det ju att ladda ner igen vid behov. Släng skiten :-)
Tja förmodligen rätt tänkt - IT-snubben på jobbet kom med ett annat förslag spara ner på en mapp på extern hårddisk - om inget krashar inom några veckor så släng det. Så gör jag nog.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Angrod

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 542
    • Visa profil
Det du packat upp och installerat ligger redan på andra ställen i system- och programmappar. Så du kan lugnt slänga det du har i mappen nedladdat. Tänk dock på att det du eventuellt vill spara för en eventuell framtida återinstallation bör du kopiera och spara i en annan mapp. Eller så finns det att ladda ner igen och då kanske till och med en bättre och uppdaterad version. Trist dock om du slänger sådant som du betalt för att ladda ner.  :wub:
Rock'nRoll is more then just to Rock'nRoll