Forum > Demolåtar

MaxB - Roland JV-2080 Tribute - Tack för inspiration Perowitch

<< < (3/4) > >>

Bribedant:
Ahh hårdvara! Najs  :wub:
hmm, hörde jag inte lite Silent Sorrow in Empty Boats från The Lamb där? En liten aning bara  :P

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 05.05.2014, 18:29:18 ---Absolut, behövs ingen fortsättning på denna, känns färdig som den är.  B)

--- Slut citat ---

Jomen, hoppas använda hårdvaran i andra projekt framöver.

--- Citat från: Marsall skrivet 05.05.2014, 18:32:24 ---Härligt! Synthar kan man aldrig överkonsumerar ... nice godis!!
Glömde säga att nu har din församling en självskriven kantorvikarie ;) B)

--- Slut citat ---

Godis, det är precis vad det är. Skulle vara häftigt att spela på en riktig kyrkorgel.

--- Citat från: Lazarus skrivet 05.05.2014, 20:12:34 ---MaxB goes Ambient! Härligt.

--- Slut citat ---

MaxB - t.f. ambientolog

--- Citat från: Altsax skrivet 05.05.2014, 23:37:20 ---Bra! håller med om att den kan flyttas till färdiga. Om du inte hittar nån som kan yla lite till den
Min magkänsla säger mansröst men det är klart, plinka brukar kunna motbevisa mig med lätthet :)
Tack!

--- Slut citat ---

Har testat att yla lite då jag lyssnat men det får bli yl på andra låtar och där plocka in sånt här.

--- Citat från: Bribedant skrivet 05.05.2014, 23:37:47 ---Ahh hårdvara! Najs  :wub: hmm, hörde jag inte lite Silent Sorrow in Empty Boats från The Lamb där? En liten aning bara  :P

--- Slut citat ---

Jo, men kanske... är det det där med volympedalen på gitarrtonerna, va?

cykeln:
Fantastiskt fin melodi!
Kan höra en ljus barnkör sjunga den
Riktigt fin ljud i den flöjten - lite trolskt
Kyrkorgeln och gitarren också mycket fina
Bra spel på guran!
En riktigt fin komposition - Bara änglabarnkören som saknas :)

MaxB:

--- Citat från: cykeln skrivet 07.05.2014, 23:06:19 ---Fantastiskt fin melodi!
Kan höra en ljus barnkör sjunga den
Riktigt fin ljud i den flöjten - lite trolskt
Kyrkorgeln och gitarren också mycket fina
Bra spel på guran!
En riktigt fin komposition - Bara änglabarnkören som saknas :)

--- Slut citat ---

Kanske ska lägga till mellotron-pojk-kör men även ljusa stämmor som sjunger en text och melodi.
Jag kan nog tänka fram en melodi men skulle vilja sjunga nån text på engelska men har ingen och det brukar vara det svåraste att skapa för mig...
Tänkte kolla med en arbetskollega som vill testa att skriva på engelska. Undrar om Cykeln har tid att skriva annars, om jag frågar...?  :unsure:
Flöjten är mellotronflöjt men inte den som är vanligast att använda från M400, utan den som låter bättre och kommer från en Chamberlin-mellotron. Jag tycker den har en bra naturtrogen artikulation.
Och jag gillar också den här kyrkorgeln från syntmodulen Roland JV-2080, som jag fick av Perowitch för en tid sen. Tack igen!!!

Eddi:
Fint låter det och jag tycker mig känna igen harmonisvängarna på slutet men kan inte sätta fingret på vad det kan vara. Har svårt att höra en sång till det här utan att det sabbar låten - men jag har ju haft fel förr :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion