Forum > Demolåtar

MaxB - Roland JV-2080 Tribute - Tack för inspiration Perowitch

(1/4) > >>

MaxB:
Ikväll fick jag kontakt med ljuden i en fantastisk maskin, som troligen är från förra seklet, som jag fick av Perowitch för något år sen. Jag förstår att de som hanterar syntar lätt kan fastna då det finns så fantastiska ljud. Jag har bara testat några få ljud men är helt såld på till exempel kyrkorgelljudet.
Fick därför en anledning att testa Chamberlin-flöjten och elgitarren från Rusta.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_RolandJV-2080-Tribute.mp3[/mp3]
Tror inte det kommer bli nån fortsättning på den här idén med det var härligt att få fastna i dessa ljud under några timmar.

Asti:
Vackra tongångar och sköna ljud! Rustagitarren låter heller inte illa.
Hade själv tillgång till en JV-1080 (har jag för mig den hette) för många år sedan
och var också fascinerad över ljuden. Man blir inspirerad att göra musik när man
förfogar över sköna ljud.
/Asti

Harmonica mike:
Coola ljud Max..

Cubase 7 har massor av denna vara i de medföljande syntharna och i tillägget Halion sonic 2..Brukar fastna där ibland istället för att komponera vidare,sicket I-Lands problem..

Och där gjorde gitarren enré - snyggt Max.Kyrkorgeln låter rätt bra.

Mike

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 05.05.2014, 09:27:19 ---Vackra tongångar och sköna ljud! Rustagitarren låter heller inte illa.
Hade själv tillgång till en JV-1080 (har jag för mig den hette) för många år sedan
och var också fascinerad över ljuden. Man blir inspirerad att göra musik när man
förfogar över sköna ljud.
/Asti

--- Slut citat ---

Kyrkorgeln är grym! Rustocastern är den jag använder mest. Kanske jag hittade ett lyckat exemplar, helt enkelt.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.05.2014, 10:36:55 ---Coola ljud Max.. Cubase 7 har massor av denna vara i de medföljande syntharna och i tillägget Halion sonic 2..Brukar fastna där ibland istället för att komponera vidare,sicket I-Lands problem..
Och där gjorde gitarren enré - snyggt Max.Kyrkorgeln låter rätt bra.

--- Slut citat ---

Ja, sån är jag också - fastnar bland häftiga ljud och glömmer bort att spela in. Och då jag spelar in med andra instrument glömmer jag bort att jag kan komplettera med ljud från den där fantastiska manicken. Kyrkorgeln är så maffig och kraftfull.

PS. Gitarren är med redan från början - med volympedal så den blir som en fiol.
Och gitarren spelar andrastämma till flöjten i flöjtens första del.

Roffe H:
Oj, vilka härliga ljud. Nu blir de väl helt andra tongångar i produktionerna?  :lol:
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion