Forum > Demolåtar
equality - Is there a heaven
equality:
--- Citat från: MOMA skrivet 25.03.2016, 11:59:20 ---Allt är egentligen bra! Men extra bra är refrängerna - och de är definitivt värda en komplett låt med arr och bra mix!
(tam tam tam) vi väntar eq!
MOMA
--- Slut citat ---
Jo det är nog en del kvar på denna. Hmm...får försöka en vända till. Tack MOMA!
--- Citat från: Marsall skrivet 25.03.2016, 20:30:15 ---Skön låt som kan bli ännu skönare :) Nu är det en liiten filt över det hela (kan va en filt i mina öron mä" :) )...Lite mer lyster o crisp skulle göra underr med den ..Hör finfin sång o lir ..upp med crispet EQ.. B)
--- Slut citat ---
Ja var fasen kom murret ifrån!? Jag har inte gjort nåt. :huh: Kanske krockar guran och basen för mycket i samma område? Får undersöka vidare. Tack Marsall!
MaxB:
Tycker det här är strålande skön musik. Van Morrison vill sjunga den här - det är jag säker på!
Jag skulle önska att du kompletterat blåset med annat blås på höger sida och måhända lägger mer reverb på blåset.
Och ooh så gott det skulle sitta (åtminstone på ett parti som kommer efter två minuter) med en ooh-kör eller kombinerad ooh övergående till ahh-kör. Härligt sound!
equality:
Tackar särskilt Max! Om det inte är några allvarliga brister släpper jag nog denna nu. Du är duktig på att köra. Vill du skall du veta att någon blir tacksam! :-)
Toby:
Jättefin låt med skön personlig sång. Allt låter bra tycker jag förutom blåset som på sina ställen är lite väl staccato. Inte då i refrängen men i versen. Låter inte riktigt så som man spelar blås. Låter också lite trångt där blåsarna är. Men men det är en bagatell. Bra jobb!/Toby
equality:
Tack Toby! Ja du har säkert rätt om brasset. Jag har inte en aning om hur man arrangerar sånt. Karl var inne på att det skall smygas in på kadenserna. Inte helt klar över hur det skall fixas men jag tänker försöka nåt annat i verserna.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida