Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Danny Boy
Roffe H:
--- Citat från: cykeln skrivet 07.05.2014, 22:33:19 ---Jepp mycket bättre nu - kompet är mer i linje med låten och spelet
Tycker också att saxen kommer mer till sin rätt här
Om jag ska ha några fler synpunkter så:
låter basen lite onödigt "bråkig" på några ställen
skulle du kunna helt ta bot elpianot under något parti för att öka dynamiken - kanske i mitten
Gott är det!
--- Slut citat ---
Tack för återlyssning och alla tips. Mindre bråkig bas denna gång, varierar mellan rhodes och elgitarr för dynamiken. Tror jag nöjer mig så här, ny version högst i tråden. :)
/Roffe H
equality:
Skön "tryckare" till denna vackra melodi. (Hört Eva Cassisys version?) Fint lirat rakt igenom! Tycker ljudbilden är lite dov. Testade att eq:a lite. Hoppas du ursäktar och jag tar bort den när du vill.
Roffe H:
--- Citat från: equality skrivet 08.05.2014, 23:30:43 ---Skön "tryckare" till denna vackra melodi. (Hört Eva Cassisys version?) Fint lirat rakt igenom! Tycker ljudbilden är lite dov. Testade att eq:a lite. Hoppas du ursäktar och jag tar bort den när du vill.
--- Slut citat ---
Återigen stort tack för lyssning och tips...kanske blev det lite för mycket av "det goda" :unsure:, jag la en ny version högst upp i tråden. Men jag håller med dig...blir ofta lite för dovt, ska tänka på det framöver. :)
/Roffe H
Eddi:
I den senaste versionen kommer verkligen saxen fram och blir som ett levande väsen - jag tänker noshörning - och det är ballt. Snyggt :D
Roffe H:
--- Citat från: Eddi skrivet 09.05.2014, 00:59:06 ---I den senaste versionen kommer verkligen saxen fram och blir som ett levande väsen - jag tänker noshörning - och det är ballt. Snyggt :D
--- Slut citat ---
Härligt, levande väsen...noshörning (ser den frustande framför mig på savannen), ingen dålig metafor. Tack Eddi. :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida