Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Danny Boy
MaxB:
--- Citat från: Marsall skrivet 05.05.2014, 18:30:18 ---Skön närhet o närvaro i liret Roffe :).. Nu har jag inte hört den här låten i orginal..Men hur jag än vill det eller inte så känner jag att en hes röst gärna whiskeydoftande ..som mumlar nåt skönt här o där skulle va en rolig påfyllnad.. B) Denkanske e utan sång i orginalversion? Skit i det..va lite wild and crazy vettja! ?. :o :D
--- Slut citat ---
Den har en fin text i original. Är faktiskt lite sugen på att sjunga den men i den här tolkningen är det saxofonen som gör den skön.
Altsax:
Underbar! :wub:
Roffe H:
--- Citat från: Marsall skrivet 05.05.2014, 18:30:18 ---Skön närhet o närvaro i liret Roffe :).. Nu har jag inte hört den här låten i orginal..Men hur jag än vill det eller inte så känner jag att en hes röst gärna whiskeydoftande ..som mumlar nåt skönt här o där skulle va en rolig påfyllnad.. B) Denkanske e utan sång i orginalversion? Skit i det..va lite wild and crazy vettja! ?. :o :D
--- Slut citat ---
Visst ska man vara lite "wild" emellanåt, men i just denna version får saxen vara min röst. Tack för kommentar och tips. :)
/Roffe H
Roffe H:
Tack Max och Altsax: Tror jag sagt det tidigare, så får saxen ibland vara min "andra röst" :D
/Roffe H
cykeln:
Jepp mycket bättre nu - kompet är mer i linje med låten och spelet
Tycker också att saxen kommer mer till sin rätt här
Om jag ska ha några fler synpunkter så:
låter basen lite onödigt "bråkig" på några ställen
skulle du kunna helt ta bot elpianot under något parti för att öka dynamiken - kanske i mitten
Gott är det!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida