Forum > Demolåtar
Cykeln - Something´s Broken (Mix4 21/6)
pxm:
eh, tycker sången kommer fram bättre nu och bra med stämma också...
det digitaldistar på ett ställe dock.
har du dist på sången ???? det brukar jag ha för att värma den och skita ned den litet.
men som sagt det låter som om den distar , men bara på ett ställe....annars sitter mixen riktigt bra...
spännande att följa den här, den är verkligt orginell på ettt bra sätt..
mvh
Dividend:
Väldigt bra tolkning av Rikkis text.
Slamrigt, men det är bra (tror jag). Lite enformigt. Byt riff för fan i refrängen eller nåt. :)
cykeln:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.06.2014, 08:10:55 ---Grymt bra nu Stefan.
Jonner har point om sången,de är lite olika höga och låga..
Det enda jag saknar i denna är det kaosartade slutet där allt skenar och desperata skrik "Something is broken" - då har du en vinnare i Norrlandsboken.
Sjukt häftig låt detta,måste bara sejva :wub:
Iofs,det skulle ju inte skada med lite fetare bas..
Mike
--- Slut citat ---
Tack Mike!
Ser över sången
Jag förstår din point om slutet men jag vet inte ...
--- Citat från: Marruschkka skrivet 13.06.2014, 18:50:21 ---Tung låt det här :rolleyes:
Snyggt uttryck med en inlevelse i din sångtolkning så att det känns på riktigt.
Rikkis text är, som vanligt, stark och expressiv.
Vill du ha den ännu tyngre tar du in Emu på slammer, men tycker den är stark som den är B) :P
/Marre
--- Slut citat ---
Tack Marre!
yepp Rikki är en pärla
Vet inte om emu har tid för mina små alster - bra att den är ok ändå!
--- Citat från: karl skrivet 16.06.2014, 18:59:05 ---Riktigt bra....får bra vibbar way back :) gillar kaoset i kompet och dom spretiga sånglinjerna ;)
Bra ...Allt gott karl
--- Slut citat ---
Tack Karl - det gläder mej mycket!
och Karl jag skickade en länk till din musik till Rikki och hon kunde inte sluta lyssna! En ny fan där
--- Citat från: pxm skrivet 17.06.2014, 16:28:25 ---eh, tycker sången kommer fram bättre nu och bra med stämma också...
det digitaldistar på ett ställe dock.
har du dist på sången ???? det brukar jag ha för att värma den och skita ned den litet.
men som sagt det låter som om den distar , men bara på ett ställe....annars sitter mixen riktigt bra...
spännande att följa den här, den är verkligt orginell på ettt bra sätt..
mvh
--- Slut citat ---
TAck pxm! Har kollat efter dist, jag har ju lagt på lite skit för att få det lite taggigare - hmm
--- Citat från: Dividend skrivet 17.06.2014, 21:51:26 ---Väldigt bra tolkning av Rikkis text.
Slamrigt, men det är bra (tror jag). Lite enformigt. Byt riff för fan i refrängen eller nåt. :)
--- Slut citat ---
Rikki var ganska förvånad över denna - inte alls vad hon väntat :)
Har inte bytt riff men klippt bort på vissa ställen mm för att få den mindre enformig
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida