Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Human rules
MaxB:
Skön röst och melodin och ackorden låter traditionella och fungerar.
Jag gillar inte tremolot på en kompgitarr som spelar så här mycket.
Ett annat rent sound på den som kompar så här och en kompgitarr med tremolo som bara drar med plektrumen uppifrån och neråt en gång i början av varje ackord, kan låta bättre, enligt mig.
Bra att sätta en idé så här, snabbt, då den dyker upp. Arbeta gärna vidare med den och raffinera med ett enkelt arr -det tror jag på!
Harmonica mike:
Kul med komments boys det gillas :wub:
Roffe:
Ja den är lite småbluesig denna,kul att du gillade den Roffe.Jag skall på den med ett minimalistiskt arr och en lite bättre mix så får vi se..Men det blir nog inte i veckan dessvärre :(
Max:
Ja den har lite att önska denna..Jag "hörde" den i ett country osande lapsteel/dobro arr,med fragment av text och de fruktansvärda krigsbilder/filmer jag sett på facebook/tuben från Syrien..Har fortfarande en hård knut i magen.
I gränslandet mellan sömn och vakenhet mötte jag denna,det är ofta så för mig,svara på det den som vet.Antagligen nåt freudianskt - alldeles för tragiskt ämne för att skämta.Tänkte sätta dit en kul smiley men avstod det.
Ja jag tänkte inte så mycket hur det bör spelas,sätt den snabbt så får den utvecklas.Är idén bra så går jag vidare med hjälp av gura polarna om jag inte får till det.Utveckla trummorna och ett stick före eller efter solopartiet,kanske nån vers till innan sista som ligger nu ser ut att vara receptet samt dina gura förslag...Och låta musiken försvinna i dimman typ uttoning..Vi får se efter valborgs,nu kan jag inte.
#####################
Tack grabbar för lyssningen och kommentarerna och tipsen,de värmer en vintertrött själ.
Mike
pxm:
Skön låt HM, bra text, shysst sång och bra häng i guran.... :)
Kör du uppmickat, vilken stärkare har du ????
mvh
Altsax:
behövs tydligare avbrott
mal lite väl mycket i samma spår
Helt underbar i övrigt, så om du uppfinner ett break har du en solklar hit
:) Josef
Harmonica mike:
--- Citat från: pxm skrivet 30.04.2014, 16:48:36 ---Skön låt HM, bra text, shysst sång och bra häng i guran.... :)
Kör du uppmickat, vilken stärkare har du ????
mvh
--- Slut citat ---
Tack Johan.
Jag kör med färdiga presets i Cubase7 för gitarrer och bas/sång.Det finns en del presets som man kan lägga på hela spåret sedan är det bara att lira..Man kan också korrigera soundet som man vill efter inspelning.Jag gillar det bättre än en pod typ,har en sådan här modell bättre(polarns)..Jag vill helst kunna anpassa gurorna och basen mot mixen,än anpassa mixen efter guror/bas.Vi har gjort en sådan inspelning på en annan låt med podden,det blev inte bra..
En grej till Johan,vad hette låten du ville ha mitt bidrag på? Såg att du hade varit på den men missade att dra ned den nya mixen..Bra minne har jag,men det är lite kort ibland :)
Tänkte kika på det till veckan..
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida