Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Human rules

<< < (7/8) > >>

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 27.06.2014, 12:57:23 ---Nu tycker jag du är i mål, låter kanon! Slutet funkar bra!
Första solot passar bättre och är i samma stil som det andra.
/Asti

--- Slut citat ---

Skön sång och dynamik i sången och skön experiimentlust i gitarr och wahah.
Jag tror låten blir ännu bättre om basist tar ut svängarna o ger mer dynamik i sitt spel beroende på hur driven  sången är just där i låten. Nu lyssnar jag i sämre lurar och upplever basspelet för försiktigt genom hela låten.

mahan:
Tjou Mike!
Snygg låt och snyggt lirat men arret har vi nåra tankar om....
Alla lyssnare här är av samma åsikt att kompet stundom överröstar sången för mycket.
Så dra ner lite volymen på kompet så sitter sången bättre. Din sång sitter ju som strongt och ge den mer rum!
WE LOVE BODEN MAN! :wub:

h.   johan

Harmonica mike:
Då skall vi se vad ni tycker om detta:

Peter:
Ja vad kul att höra  :wub: Jag har tvekat hela helgen om slutsången/texten,att den inte satt ihop med resten..Ska höja sista sångdelarna lite så tror jag att jag släpper den här - stort tack för återkoppling Peter..

Max:
Ja det blev lite wahva ja..Jag lirar gura som en kratta och att då lyckas synka in vänster foten är en bedrift av stora mått  :lol:
Basen,jag lirade snabbt in grunden,sedan så släppte jag vidare utvecklingen då liret satt tight.Nån krusidull skulle jag kunna klura ut..Ska mixa lite i sången så jag kikar på det då..

Johan:
Tjenare.Kul att ni lyssnade på lite musik där borta  :D Sången för låg,antar att ni menar i slutet - jag fixar..Lite mer rum också - okej,jag fixar :)
Tack för en fin och nyttig kommentar  :wub:

######################

Tack för kommentarerna alla,lite finputs då på denna runt sången och basen,ska kika på det.

Mike

bjurte:
Skönt med tremelo, jag Älskar tremelo.. :)
Gillar soundet och låt, sången fin som vanligt..
Kanske att 'kvack-guran' var lite 'styltig' på några ställen, men det funkar. B)

Harmonica mike:

--- Citat från: bjurte skrivet 30.06.2014, 10:27:30 ---Skönt med tremelo, jag Älskar tremelo.. :)
Gillar soundet och låt, sången fin som vanligt..
Kanske att 'kvack-guran' var lite 'styltig' på några ställen, men det funkar. B)

--- Slut citat ---
Tack björne.
Jag gillar också tremolo..Mest för att dölja mina felspel  :P :lol:
Wavvan ja..Jo jag brottas ju med strängarna rätt hårt nu och lite eller väldigt mycke överkurs att synka vänsterfoten till det.Kul att spela elgura i vart fall och på nåt år så skall det nog kunna gå det här  :) Jag hade tänkt leja bort "bänderiet" men lirade själv.

Nåväl,stort tack för kommentaren och digget - det känns fint i sommar värmen som anlänt till Boden  :wub:

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion