Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Human rules

<< < (3/8) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Altsax skrivet 30.04.2014, 18:09:29 ---behövs tydligare avbrott
mal lite väl mycket i samma spår

Helt underbar i övrigt, så om du uppfinner ett break har du en solklar hit

:) Josef

--- Slut citat ---
Tack Josef  :)
Jo det ligger lite i det,ett break/stick samt en vers till..Lite snygga trumfills/avslag och outro som glider in i evigheten typ uttoning..Tänker dona lite till med denna,men begränsat med tid som alltid,jag prioriterar nog bara lite fel  :D
Mike

pxm:

En grej till Johan,vad hette låten du ville ha mitt bidrag på? Såg att du hade varit på den men missade att dra ned den nya mixen..Bra minne har jag,men det är lite kort ibland  :)
Tänkte kika på det till veckan..

Mike
[/quote]

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=37481.0

mvh

Harmonica mike:

--- Citat från: pxm skrivet 30.04.2014, 18:18:54 ---

En grej till Johan,vad hette låten du ville ha mitt bidrag på? Såg att du hade varit på den men missade att dra ned den nya mixen..Bra minne har jag,men det är lite kort ibland  :)
Tänkte kika på det till veckan..

Mike

--- Slut citat ---

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=37481.0

mvh
[/quote]

Johan,du är en klippa - tack :)

Eddi:
Håller med MaxB här tremolon stökar till det i onödan i övrigt bra både känsla och lir men solot urartar lite på slutet bara några toner lite fel enligt my soul. Ett stick på det här så är det bara att sy ihop det.

pxm:
"Tack Johan.
Jag kör med färdiga presets i Cubase7 för gitarrer och bas/sång.Det finns en del presets som man kan lägga på hela spåret sedan är det bara att lira..Man kan också korrigera soundet som man vill efter inspelning.Jag gillar det bättre än en pod typ,har en sådan här modell bättre(polarns)..Jag vill helst kunna anpassa gurorna och basen mot mixen,än anpassa mixen efter guror/bas.Vi har gjort en sådan inspelning på en annan låt med podden,det blev inte bra.."

Cubase har två riktigt bra cabinett med riktigt bra olika ljud och stärkare...Gillar funktionen där man kan välja uppmickat virtuellt med stormembranare eller vanlig mick....Låter bra om din gitarr, HM !!!!

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion