Kontrollrummet

Harmonica mike - Human rules

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Human rules(Arbetsnamn Traveli´n home)
Artist:Harmonica mike
Kompositör:Hm
Text:Hm
Ev,medverkande:Nope
Låtlängd:03.30
Kuriosa:
Tillverkningsår:April/Juni 2014

#######################

Hej gott folk.

Då mixade jag lite efter era tips.Spelade också om första solot och har nu lagt in slutsång med krusiduller.

Vet inte om jag fulmastrade för hårt?
Texten på moll/slutdelen,värdelös eller knöt jag ihop säcken? Själv tvekar jag..
Funkar mina gura övningar eller skalll jag kontakta Nisse Flinkman?
Mixen,liret och you name it..Tyck till om vad ni vill i övrigt.


Sedan så gör ni som vanligt,såga ned trädet så solen kommer fram:)

Lyrics:

         Human rules

Children are born in agony
and the places they choose will be their family
some are reachin´the stars and some they are stuck in the bars
try to travel back home try to travel back home

Some are shiver in the cold and some will never grow old
some are dancin´in the street and some are loosin´their feet
for what they just find (it) was another mine
when they travelin´ back home

You might be a doctor you might be someones friend
but whatever you do - don´t count in the end
yeeah some will be Kings just to title the fools
Oooohh makes it legal to steal - all the Human rules

You got to take cover in the shelter
there ain´t no room in the sun
`cause when the evil starts to talk about freedom
you better prepare to run

Chorus/Endings

Run for your life X2
Children are born - Yeah I know the evil
Children are born - Yeah I know the evil is changing
Children are born - Evil is changing The Human Rules
Children are born - happy



Mike
« Senast ändrad: 18.07.2014, 11:08:47 by Harmonica mike »


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Heelccool!
Asså din röst skiner verkligen här!
Gott spel på elguran också.

Det enda som behövs är ev. ett stick i samband med solot
Refräng behövs inte
Jätteskön låt! Enkel men ändå egen!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
I andra versen ska ett mer engagerande trumspel in, t,ex mer på hihaten. Det är nog det vad jag mest önskar.
Enkelt och rakt på sak - det är vad som behövs. Många av oss (jag, tex) sitter och filar alldeles för länge, och själva ursprungsidén i kraft av musiken vid det spontana tillfället blir inte vad man tänkt sig


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Då skall vi se:

Cykeln:
Thanx man för tycket om sången å guran,kul med elgitarr på gamla dar  :)
Låten,ja den hade nåt den här..Hörde denna strax innan jag somnade och förnimmade lite på morgonen,så jag spelade in det mot ett enkelt trumkomp.Jag skall testa ett stick,före eller efter solot,som bryter lite..Tack för tipset

Tokai/Staffan
Jag la en gate på hela trumspåret och det tystade det mesta av highaten..Trummorna är bara en loop,inte bearbetad på något sätt så det går att göra massor.Funderade först på min cajon,för att göra en icke midi historia - men tog det enklaste ez:t.Mest för att få idén på pränt liksom.
Jo så kan det vara,det enkla kan ofta räcka långt..Skall prova lite idag på denna så får vi se om jag förbättrar eller försämrar..

#############################

Tack för kommentarerna boys,det värmer här uppe i norr där snön snart släppt sitt grepp om våra vintertrötta själar..

Mike


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jättefin låt och bra lir, du har redan fått heta tips...så länge, säger jag bara att jag gillar.  B)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Skön röst och melodin och ackorden låter traditionella och fungerar.
Jag gillar inte tremolot på en kompgitarr som spelar så här mycket.
Ett annat rent sound på den som kompar så här och en kompgitarr med tremolo som bara drar med plektrumen uppifrån och neråt en gång i början av varje ackord, kan låta bättre, enligt mig.

Bra att sätta en idé så här, snabbt, då den dyker upp. Arbeta gärna vidare med den och raffinera med ett enkelt arr -det tror jag på!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kul med komments boys det gillas  :wub:

Roffe:
Ja den är lite småbluesig denna,kul att du gillade den Roffe.Jag skall på den med ett minimalistiskt arr och en lite bättre mix så får vi se..Men det blir nog inte i veckan dessvärre  :(

Max:
Ja den har lite att önska denna..Jag "hörde" den i ett country osande lapsteel/dobro arr,med fragment av text och de fruktansvärda krigsbilder/filmer jag sett på facebook/tuben från Syrien..Har fortfarande en hård knut i magen.
I gränslandet mellan sömn och vakenhet mötte jag denna,det är ofta så för mig,svara på det den som vet.Antagligen nåt freudianskt - alldeles för tragiskt ämne för att skämta.Tänkte sätta dit en kul smiley men avstod det.
Ja jag tänkte inte så mycket hur det bör spelas,sätt den snabbt så får den utvecklas.Är idén bra så går jag vidare med hjälp av gura polarna om jag inte får till det.Utveckla trummorna och ett stick före eller efter solopartiet,kanske nån vers till innan sista som ligger nu ser ut att vara receptet samt dina gura förslag...Och låta musiken försvinna i dimman typ uttoning..Vi får se efter valborgs,nu kan jag inte.

#####################

Tack grabbar för lyssningen och kommentarerna och tipsen,de värmer en vintertrött själ.

Mike


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Skön låt HM, bra text, shysst sång och bra häng i guran.... :)
Kör du uppmickat, vilken stärkare har du ????

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
behövs tydligare avbrott
mal lite väl mycket i samma spår

Helt underbar i övrigt, så om du uppfinner ett break har du en solklar hit

:) Josef


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skön låt HM, bra text, shysst sång och bra häng i guran.... :)
Kör du uppmickat, vilken stärkare har du ????

mvh
Tack Johan.
Jag kör med färdiga presets i Cubase7 för gitarrer och bas/sång.Det finns en del presets som man kan lägga på hela spåret sedan är det bara att lira..Man kan också korrigera soundet som man vill efter inspelning.Jag gillar det bättre än en pod typ,har en sådan här modell bättre(polarns)..Jag vill helst kunna anpassa gurorna och basen mot mixen,än anpassa mixen efter guror/bas.Vi har gjort en sådan inspelning på en annan låt med podden,det blev inte bra..

En grej till Johan,vad hette låten du ville ha mitt bidrag på? Såg att du hade varit på den men missade att dra ned den nya mixen..Bra minne har jag,men det är lite kort ibland  :)
Tänkte kika på det till veckan..


Mike


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
behövs tydligare avbrott
mal lite väl mycket i samma spår

Helt underbar i övrigt, så om du uppfinner ett break har du en solklar hit

:) Josef
Tack Josef  :)
Jo det ligger lite i det,ett break/stick samt en vers till..Lite snygga trumfills/avslag och outro som glider in i evigheten typ uttoning..Tänker dona lite till med denna,men begränsat med tid som alltid,jag prioriterar nog bara lite fel  :D
Mike


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom


En grej till Johan,vad hette låten du ville ha mitt bidrag på? Såg att du hade varit på den men missade att dra ned den nya mixen..Bra minne har jag,men det är lite kort ibland  :)
Tänkte kika på det till veckan..


Mike
[/quote]

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=37481.0

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil


En grej till Johan,vad hette låten du ville ha mitt bidrag på? Såg att du hade varit på den men missade att dra ned den nya mixen..Bra minne har jag,men det är lite kort ibland  :)
Tänkte kika på det till veckan..


Mike

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=37481.0

mvh
[/quote]

Johan,du är en klippa - tack :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Håller med MaxB här tremolon stökar till det i onödan i övrigt bra både känsla och lir men solot urartar lite på slutet bara några toner lite fel enligt my soul. Ett stick på det här så är det bara att sy ihop det.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
"Tack Johan.
Jag kör med färdiga presets i Cubase7 för gitarrer och bas/sång.Det finns en del presets som man kan lägga på hela spåret sedan är det bara att lira..Man kan också korrigera soundet som man vill efter inspelning.Jag gillar det bättre än en pod typ,har en sådan här modell bättre(polarns)..Jag vill helst kunna anpassa gurorna och basen mot mixen,än anpassa mixen efter guror/bas.Vi har gjort en sådan inspelning på en annan låt med podden,det blev inte bra.."



Cubase har två riktigt bra cabinett med riktigt bra olika ljud och stärkare...Gillar funktionen där man kan välja uppmickat virtuellt med stormembranare eller vanlig mick....Låter bra om din gitarr, HM !!!!

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Kul att vakna upp till lite kommentarer  :)

Eddi:
Ja,kanske måste testa max tipset om tremolofria guror..Ni är ju två nu,antitremoloanhängare  :ph34r:  :D
Solot,ja det tappar kanske lite fart där mot slutet,men inga sura toner väl.Visste inte vart jag skulle gå,det tar ett tag att lära sig hur det kommer att låta innan man trycker ned tonen typ..Om 3 år så  :)
För två veckor sedan såg jag en lika lång hals som det är på stratakopian - det var när en svan flög förbi stugan.
Lejer kanske bort solodelen om jag inte hittar hem där på den långa halsen..Stick kommer,kanske nånting med E,B9nånting,C#m(nånting),Asus(moll nånting 6-7-11 plus minus 13 tjofräsare),D9nånting..trevlig väg tillbaka till A låter det som - Kanske för konstruerat vad vet jag.Nånting betyder att jag inte vet vad färgningarna heter,spelar bara det jag tycker låter rätt.Passar det i låten,inte en susning..Spelade lite elgura nu på morgonen.E och b7 tremolodraget alá Max förslag är enkelt och en bra brytare utan att gå krånglighetsvägen också då jag skall upp till A där låten tuffar på..Sedan kan jag alltid koppla på gitarrguden så löser det sig,men roligare att klura själv,det utvecklar tänket i låtskriveriet.

Johan:
Jo jag har sett stärkarna i C7,inte hunnit kolla på dom däremot så noga..Skall göra det..Färdiga presets går snabbt och det låter rätt bra,minsta motståndets lag typ :)

##############

Tack för kommentarerna boys.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tack alla för kommentarerna på "Human rules".

Jag skall testa förslagen och skriva en vers till,så får vi se..

Skall testa denna live också,det blir en utmaning för basisten..Ha ha  :P

Mike


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag var på denna med ett stick,lite kvar på texten.Men det får bli en annan dag..

SÅGA!

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter fint! Skönt gitarrsound, kanske ett litet snäpp för högt, åtminstone i inledningen.
Mollsticket sitter kanonfint. Wahwah-solot är snyggt, det andra solopartiet låter mer
trevande, speciellt runt ca 88 sekunder. En förbättring där skulle höja.
Kanske kunde första versens sång eller första raderna från den repeteras i slutdelen..?
Skön låt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Peter:
Du är en klippa,stort tack för kommentaren.Ja guran ligger lite högt än,kikar på det..
På denna hade jag tänkt låna in en gitarrist från bekantskapskretsen.Men jag tycker det är kul att försöka själv,även om det gör ont i mina stela fingrar.Så extra kul att wava solot satt.Skall se vad jag kan göra på första solot,jag kan ju köra mer sparsam wava där också eller nåt..
Mollsticket,jag hade ett rock parti först som svängde grymt,men det sabbade feelingen totalt..Så jag tänkte om,kul att det funkar.
Bra idé,återupprepning av texten - det köper jag direkt.Texter tar mer och mer tid i anspråk,om det skall bli bra..

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Peter:
Du är en klippa,stort tack för kommentaren.Ja guran ligger lite högt än,kikar på det..
På denna hade jag tänkt låna in en gitarrist från bekantskapskretsen.Men jag tycker det är kul att försöka själv,även om det gör ont i mina stela fingrar.Så extra kul att wava solot satt.Skall se vad jag kan göra på första solot,jag kan ju köra mer sparsam wava där också eller nåt..
Mollsticket,jag hade ett rock parti först som svängde grymt,men det sabbade feelingen totalt..Så jag tänkte om,kul att det funkar.
Bra idé,återupprepning av texten - det köper jag direkt.Texter tar mer och mer tid i anspråk,om det skall bli bra..

Mike
Men du fixar säkert första solopartiet själv, du satte ju wahwah-delen... annars kör lite wahwah där också ja!
Tar ofta själv till återupprepning av texten om jag har svårt att komma vidare.  :)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Sången och stämman och gitarrsticket är kanon.  :)
/Roffe H
« Senast ändrad: 24.06.2014, 14:25:19 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Vart fin fint.. Kom bara pånen pryl i låten som kan höjja lite vore en liten galen trall över nån av solopartierna.. typ en kör eller ensamvarg som trallar till lite..bopo papa do...eller nåt valfritt såklart :D  Det va bara en ide som poppa pappa upp ..gott ändå den bara slank ur mun..


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
herrejösses va bra den här är asså !!!!  :wub:

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Peter:
Thanx man för återkoppling..

Roffe:
Thanx man.

Marsall:
Thanx man.Jag har varit inne på det du tänker på men inte testat,kan vara en bra idé så jag provar..

Johan:
Oj,tack Johan den kommentaren blev jag extra glad över  :wub:

################

Tack för kommentarerna boys de värmer gott.Mixen verkar ju nästan sitta då,lite text/sång/gura justering kvar sedan så får denna gå till historien.Nya låtar pockar på uppmärksamhet..
hå hå ja ja :D

Mike


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Låter gott, gott sound och sköna stämmor! Och texten med för den delen...hittar faktiskt inget att klaga på  :wub:
...jo det skulle i så fall vara ett litet grammatiskt frågetecken:
"....it don´t counts in the end" tror jag måste bli "it doesn´t count in the end". Men det låter bra när du sjunger det, bara när jag läser texten som jag reagerar lite... :) Snyggt Mike!
Plinkar på en låt...


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Fin text med fin inlevelse i sång och stämmor. Gillar din röst skarpt.  Den tappade lite vid solot när komp gitarr försvann. Kanske det behövs nått annat instrument där.
Bra låt iallafall.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Carina:
Tack,vad glad jag blir  :wub: Jag läste komvux back in the eighties och har glömt det mesta..Men minns att det var nåt om: I do,you do - he,she,it does  :)
Jag skall snickra lite till på denna textmässigt,kan ju se över det där då.

Zebben:
Thanx man.Den sista sångstrofen ligger inte på beatet,en slasktagning så jag skulle minnas text/uttryck,hann inte mer den dagen.Jo jag slängde in en hammond lite snabbt på wava solot,mest en test..Den kan ju komma och gå i arret som utfyllnad..Kul att du gillar låten.

#####################

Tack alla,jag har fått bra tips om vad som behövs för att färdigställa den här nu.
Jag skall klura ut lite text så får denna gå till historien.

Mike


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Var på denna lite till då,vette tusan om jag har den..Hjälp mig med det:

SÅGA!

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Nu tycker jag du är i mål, låter kanon! Slutet funkar bra!
Första solot passar bättre och är i samma stil som det andra.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu tycker jag du är i mål, låter kanon! Slutet funkar bra!
Första solot passar bättre och är i samma stil som det andra.
/Asti

Skön sång och dynamik i sången och skön experiimentlust i gitarr och wahah.
Jag tror låten blir ännu bättre om basist tar ut svängarna o ger mer dynamik i sitt spel beroende på hur driven  sången är just där i låten. Nu lyssnar jag i sämre lurar och upplever basspelet för försiktigt genom hela låten.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Mike!
Snygg låt och snyggt lirat men arret har vi nåra tankar om....
Alla lyssnare här är av samma åsikt att kompet stundom överröstar sången för mycket.
Så dra ner lite volymen på kompet så sitter sången bättre. Din sång sitter ju som strongt och ge den mer rum!
WE LOVE BODEN MAN! :wub:

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Då skall vi se vad ni tycker om detta:

Peter:
Ja vad kul att höra  :wub: Jag har tvekat hela helgen om slutsången/texten,att den inte satt ihop med resten..Ska höja sista sångdelarna lite så tror jag att jag släpper den här - stort tack för återkoppling Peter..

Max:
Ja det blev lite wahva ja..Jag lirar gura som en kratta och att då lyckas synka in vänster foten är en bedrift av stora mått  :lol:
Basen,jag lirade snabbt in grunden,sedan så släppte jag vidare utvecklingen då liret satt tight.Nån krusidull skulle jag kunna klura ut..Ska mixa lite i sången så jag kikar på det då..

Johan:
Tjenare.Kul att ni lyssnade på lite musik där borta  :D Sången för låg,antar att ni menar i slutet - jag fixar..Lite mer rum också - okej,jag fixar :)
Tack för en fin och nyttig kommentar  :wub:

######################

Tack för kommentarerna alla,lite finputs då på denna runt sången och basen,ska kika på det.

Mike


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Skönt med tremelo, jag Älskar tremelo.. :)
Gillar soundet och låt, sången fin som vanligt..
Kanske att 'kvack-guran' var lite 'styltig' på några ställen, men det funkar. B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Skönt med tremelo, jag Älskar tremelo.. :)
Gillar soundet och låt, sången fin som vanligt..
Kanske att 'kvack-guran' var lite 'styltig' på några ställen, men det funkar. B)
Tack björne.
Jag gillar också tremolo..Mest för att dölja mina felspel  :P :lol:
Wavvan ja..Jo jag brottas ju med strängarna rätt hårt nu och lite eller väldigt mycke överkurs att synka vänsterfoten till det.Kul att spela elgura i vart fall och på nåt år så skall det nog kunna gå det här  :) Jag hade tänkt leja bort "bänderiet" men lirade själv.

Nåväl,stort tack för kommentaren och digget - det känns fint i sommar värmen som anlänt till Boden  :wub:

Mike