Forum > Färdiga produktioner

Dividend feat Marruschka - Mörker (vis-versionen!!!)

<< < (17/18) > >>

Dividend:
Ok-k-k, du har rätt i att Marrre nästan hörs lite dåligt på några ställen. Det blir nog en avslutande vOmega (vad kommer före alfa  :unsure: ? ) -mix, i helgen eller veckan..

Tack skall du ha!

Marruschkka:
Ok, nu vill jag tacka Cykeln, O.M, Tokai samt Asti..jag blev jätteglad för era kommentarer!
Men-låten är ändå inte riktigt klar än, små finslipningar återstår, vad jag förstår, dels från Divis sida,och jag är inte 100% nöjd med min sång på andra delen av denna sång, mycket text där att få ihop, men det kommer mera :D

/Marr

Dividend:
OKEJ vänner! Idag arrade jag klart en visversion av MÖRKER. Och Marre sjunger på den här också.
DEn finns TVÅ INLÄGG nedanför trådhuvudet. (I trådhuvudet finns den gamla orkestrala verren).

Det är så här att jag gärna vill ha hjälp från t ex Roger (med soloviolinen och flöjten) tills jag fått tag i Elenas inspelning av fiolspåret, då EWQL inte är så bra på solostråk. Realismen menar jag då.

Vad anses. Vilken är bäst? Och maria sjunger ju skitbra som vanligt! :)

Dividend:
Många har lyssnat på denna. Över 550 på visversionen och 400+ på den orkestrala!

Dividend speaks: Detta är min första orkestrala låt som gjordes 2005. Det blev Jessica som fick äran (med den gamla texten som har sina förtjänster den med) (Lite gollum-stuk om ni minns). Men Maria gjorde superduper-tolkning av mina visa och text.

Den ursprungliga versionen handlar allergoriskt om pyskisk sjukom. Det finns hemska kapitel i vår historia där man trott att psykos beror på demoner och besatthet. Det var därför de dödade huvudperson i den. Jag fick sen en idé att göra andra version, som är positiv i andra versen. Som motvikt, och det blev den version som föreligger. :)

Men jag tror jag ska byta lyrik till den ursprungla! (Den var bättre)

ÅRHUNDRADETS BUMP!!! :D  (stavar dock som smörgås här o var ovan!

Roffe H:
Mycket folkmusik i denna version, väldigt snygga instrument du har tillgång till och sången är kalasfin och känslosam. för övrigt en jättefin komposition. Gillar skarpt!  :D
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion