Kontrollrummet

Dividend feat Marruschka - Mörker (vis-versionen!!!)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
LÅTNAMN: Mörker
ARTIST/GRUPP: Dividend ft Marrruscka
GENRE: klassiskt arrangemang med folkmusikkänsla
LÅTLÄNGD: 4:51
KOMPOSITÖR: Per Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: Marruscka på sång.
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
STATUS : v3.0mix

Dividend speaks: Detta är min första orkestrala låt som gjordes 2005. Det blev Jessica som fick äran (med den gamla texten som har sina förtjänster den med) (Lite gollum-stuk om ni minns). Men Maria gjorde superduper-tolkning av mina visa och text.

Den ursprungliga versionen handlar allergoriskt om pyskisk sjukom. Det finns hemska kapitel i vår historia där man trott att psykos beror på demoner och besatthet. Det var därför de dödade huvudperson i den. Jag fick sen en idé att göra andra version, som är positiv i andra versen. Som motvikt, och det blev den version som föreligger.

Men jag tror jag ska byta lyrik till den ursprungla! (Den var bättre)

--------------------------------------------------------
Den föreliggande versionen:



Det är så här att jag gärna vill ha hjälp från t ex Roger (med soloviolinen och flöjten) tills jag fått tag i Elenas inspelning av fiolspåret, då EWQL inte är så bra på solostråk. Realismen menar jag då.

Den orkestrala versionen hittar ni här under, och den NYA VISVERSIONEN (jobbar ju på en skiva med visor) hittar ni två inlägg nedanför :D
Vad anses. Vilken är bäst? Och maria sjunger ju skitbra som vanligt! :)

« Senast ändrad: 04.03.2013, 14:19:20 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Skönt stycke! Vacker sång. Pompöst. Helt enkelt jäkligt bra. :)
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Oj! Ett svar! trodde ingen svarade för de redan hade kommenterat på gamla studio, nya studio, eller så.... :)

Jäkligt bra? Tack skall du ha :D


----------------------------------


Här är visversionen, med en annan text i vers 2. Jag är poeten  :rolleyes:

     Vers 1:

JAg stod vid en brusande älv och stenar
glänste av vattendroppars fejd
allra högast av magiska under jag beskåda
då fem små älvor spann sin sejd

förtrollad av mörkret
de drog mig ned
i djupet ned
och jag famnade livets sista låga
då minne och sinne de förvred

vers2:
Vi sprang längs en porlande bäck och grenar
grönskande i middagsssolens sken
där vi hittade en skatt under våta (blanka) stenar
en skatt, med gyllene blå sken

förtrollad av ljuset
det drog mig opp
på höjden opp
och jag kände av livets (gnistrande) låga
med dig på högsta klippans topp
« Senast ändrad: 08.04.2011, 20:36:35 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad tsmalmbe

Mixmässigt: Mycket tjock mellanregister, vilket dränker Jess när hon sjunger lite lägre, och dessutom gör det låten lite tung att lyssna, åtminstone i lurar. Lite essig är sången också. Körerna skulle kunna vara mixade betydligt bredare tycker jag, varför är alla stämmor i mitten? Vid 3:09 kommer det ny "vers" där sången är betydligt högre än tidigare, kanske en anna take eller så? Men värt att korrigera kanske.

Vissa toner tar slut väldigt abrupt, lite mera decay skulle ge mera realism och mjukare sound.

Jag vet inte om jag nånsin hört nånting från den här genren... vad är det för genre? Progressiv folksymfoni?


.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Mixmässigt: Mycket tjock mellanregister, vilket dränker Jess när hon sjunger lite lägre, och dessutom gör det låten lite tung att lyssna, åtminstone i lurar. Lite essig är sången också. Körerna skulle kunna vara mixade betydligt bredare tycker jag, varför är alla stämmor i mitten? Vid 3:09 kommer det ny "vers" där sången är betydligt högre än tidigare, kanske en anna take eller så? Men värt att korrigera kanske.

Vissa toner tar slut väldigt abrupt, lite mera decay skulle ge mera realism och mjukare sound.

Tack så mycket för konstruktiv kommentar!!
Har skrivit ut din kommentar ovan, och skall kolla på det när jag har tid.
Vad menas med att sången är essig?

Citera
Jag vet inte om jag nånsin hört nånting från den här genren... vad är det för genre? Progressiv folksymfoni?

hehe. en symfoni är det inte, progressivt inte heller (tycker jag)... Det är väl en sång med folkmusikkänsla spelad med orkester.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad tsmalmbe

Jag SSSSSjunger SSSSåå att det SSSSjuder om mina eSSSSS.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad pirateKING

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 202
  • Rockstar in Japan
    • Visa profil
    • Pingvinfilm
Saknas bara lite svärd och alver så är det en given hit.

Mycket vackert. Mjukt så man vill lägga sig och sova på mixen. Fint!

Jättesoft, verkligen. Svårt att säga något mer :D
http://pingvinfilm.se


Utloggad P3t3r

Håller med tsmalmbe. Sången får väldigt mycket konkurrens från alla instrument i mitten. Gör lite mer plats med hjälp av panoreringar och eq. Även nivån på sången varierar väldigt mycket.
Peter Bergström https://bluemusic.se, https://soundcloud.com/life-not-included


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Det känns som nån sjunger medans orkestern sitter och provar sina instrument. Ostrukturerat och svårlyssnat. För många toner/instrument i mellanregistret. Skulle behövas något biffigt i basen, som bara spelar typ hel och halvtoner och som allt liksom lutar sig på.
blargh


Utloggad Danny Cort

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 13
  • verbal kampsportsmästare
    • Visa profil
Med en sångerska som kan hantera den här typen av harmonier så kan det bli riktigt bra...


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det känns som nån sjunger medans orkestern sitter och provar sina instrument. Ostrukturerat och svårlyssnat. För många toner/instrument i mellanregistret.

Svårlyssnat? Det trodde jag var det sista det var... Du föredrar musik med 2 ackord och 3 instrument?  (Allvarligt menad fråga)

Citera
Skulle behövas något biffigt i basen, som bara spelar typ hel och halvtoner och som allt liksom lutar sig på.

Det är en dålig idé, och kommer inte att ske.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Med en sångerska som kan hantera den här typen av harmonier så kan det bli riktigt bra...

Ja, hon är bra. Skall sätta mig och mixa om, utifrån tsmalmbe's förslag
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ok, ommixat och låter faktiskt bättre.  :rolleyes: Låten går att ladda ner från första inlägget.

Tack till tsmalmbe, nåt mer som bör göras med denna låt tycker du? :)

Till saken hör också att jag inte är den bästa på att mixa, eftersom jag har en lätt hörselskada på höger öra..  Men men.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Vackert! Gillar den melodiösa folkliga tonen. Men måste säga att det iofs skickliga orkesterarret stör mig. Jag förstår att du eftersträvar detta stora sound men voklissans vackra sång drunkar ju. Är det inte hon som ändå skall vara främst? Hör knappt ett ord av vad hon sjunger. Hon måste komma upp i mixen betydligt mer. Vore också väldigt intressant att höra detta med ett betydligt enklare komp: gitarr, fela, trumma, flöjt eller dragspel och mungiga(!)  :D.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Naturligtvis kan jag höja henne 2db eller nåt
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Det känns som nån sjunger medans orkestern sitter och provar sina instrument. Ostrukturerat och svårlyssnat. För många toner/instrument i mellanregistret.

Svårlyssnat? Det trodde jag var det sista det var... Du föredrar musik med 2 ackord och 3 instrument?  (Allvarligt menad fråga)

Citera
Skulle behövas något biffigt i basen, som bara spelar typ hel och halvtoner och som allt liksom lutar sig på.

Det är en dålig idé, och kommer inte att ske.

Vad jag menar med svårlyssnat är att det händer så mycket hela tiden. Orkesterdelarna känns inte som dom spelar tillsammans, utan var för sig. Jag tycker melodin är fin och tanken med orkesterarrangemang är god, men tycker du tar för stor tugga med arrangemanget. Varför inte börja med att göra ett stråkkvintettarrangemang? Du har toppenbra sångspår att jobba med, skulle kunna bli hur bra som helst.

Förstår inte riktigt varför du avfärdade min bas-idé. Det är väl ganska vanligt även inom klassisk musik att man lägger en stabil bas med bastubor, basfioler och grejor?
blargh


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Citera
Vad jag menar med svårlyssnat är att det händer så mycket hela tiden. Orkesterdelarna känns inte som dom spelar tillsammans, utan var för sig.

Detta är något ingen sagt tidigare, snarare var nån förvånad över att de olika delarna harmoniserade så bra med varandra. "Lika bra som bach", sa nån kompositör med goda kunskaper i musikteori i bosnien. Detta var alltså långt innan sång lades på.

Citera
Jag tycker melodin är fin och tanken med orkesterarrangemang är god, men tycker du tar för stor tugga med arrangemanget. Varför inte börja med att göra ett stråkkvintettarrangemang? Du har toppenbra sångspår att jobba med, skulle kunna bli hur bra som helst.

Nja, kanske längre fram. Detta är liksom en utmaning. Det första man får lära sig vad gäller harmonilära är att det inte skall vara tråkigt, man måste variera sig. Iofs nu har jag sång, så jag skulle kunna göra en visa istället. Men med tanke på hur mycket tid jag lagt ner på detta bombastiska arrangemang vill jag gärna se att det blir färdigt, innan jag gör en "stråkkvintett"

Citera
Förstår inte riktigt varför du avfärdade min bas-idé.

För att reta dig mannen! ;)

Citera
Det är väl ganska vanligt även inom klassisk musik att man lägger en stabil bas med bastubor, basfioler och grejor?

Jo det är det. Jag är nöjd med arrangemanget som det är nu. SOm du säger kan jag ha en fet kontrabas-sektion som pumpar på, men det blir så ... eh.... trist...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Fint. Låter bra i dator miljö med små högtalare. Våckert e det  :wub: / Mikke


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Fint. Låter bra i dator miljö med små högtalare. Våckert e det  :wub: / Mikke

Tack skall du ha!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nu får nån som kan nåt om mixning, berätta för mig om det låter bättre eller sämre, eller status quo, skall jag panorera mer? Skall panorera mindre?

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Ny mix kul.Jag har ju inte kommenterat dina mixar tidigare,det har känts alldeles för fjuttigt.
Vad jag hör i denna mix som skiljer sig från dom övriga är att Jessicas röst kom till sin rätt när du lyfte fram den i ljudbilden.
Vidare så tycker jag att panoreringar och dyligt är perfekt,jag skulle inte ha ändrat på nåt - du har en färdig låt här helt klart.I vanliga fall så lyssnar jag inte på klassisk musik i lurar,tycker att den gör sig bäst i en stereo.

Där hörde jag dock någonting som stack ut. Vid 3.54 så hörs "så LOG JAG"  mer än sången i övrigt..Det är det enda som "stör" mig i denna mix.

Fixa det och njut av ett färdigt verk.

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tjena.
Ny mix kul.Jag har ju inte kommenterat dina mixar tidigare,det har känts alldeles för fjuttigt.
Vad jag hör i denna mix som skiljer sig från dom övriga är att Jessicas röst kom till sin rätt när du lyfte fram den i ljudbilden.
Vidare så tycker jag att panoreringar och dyligt är perfekt,jag skulle inte ha ändrat på nåt - du har en färdig låt här helt klart.I vanliga fall så lyssnar jag inte på klassisk musik i lurar,tycker att den gör sig bäst i en stereo.

Där hörde jag dock någonting som stack ut. Vid 3.54 så hörs "så LOG JAG"  mer än sången i övrigt..Det är det enda som "stör" mig i denna mix.

Fixa det och njut av ett färdigt verk.

Mvh
Micael

Hej hej Mike!


"såå dog jag" tror jag att det skall vara dock :) Skall kolla på det!

Tack för ditt inlägg!

Mvh
Per
« Senast ändrad: 14.03.2007, 17:05:01 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad tsmalmbe

Hon är lite i bakgrunden ännu, och lite ojämn. Jag anar lite pumpande i stråkarna, vilket kanske lurar en att tycka att sången är ojämn, fast den kanske inte är det.

Panorera ut körerna mera för mäktoigare sound. Nu blir det bara starkare volym, inte mäktigare sound.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hon är lite i bakgrunden ännu, och lite ojämn. Jag anar lite pumpande i stråkarna, vilket kanske lurar en att tycka att sången är ojämn, fast den kanske inte är det.

Panorera ut körerna mera för mäktoigare sound. Nu blir det bara starkare volym, inte mäktigare sound.

Tack för svar. SKall kolla på dessa saker! SKickar upp ny mix ikväll eller imorgon...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad hegobald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 181
  • Riktiga syntar har trägavlar.
    • Visa profil
Va tusan.. Nyss lyssnade jag på "vodka för satan" och så det här då..   :blink: Det här var mäktigt.. Kan skulle önska lite mer dynamiska eskapader i denna låt.. Men bra jobbat verkligen.. Fantastisk sångerska du hittat.. ;)


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
hejsan..det låter som att det skulle vara jättefint om man kunde urskilja något!
för jag hör bara buller och slammer i ett hav av reverb..
men det är ju åxo svårt att råda till att städa upp musiken & sänka reverb halten
iom med att du kanske vill ha så pass mycket reverb att det blir svårare att
höra att det är programerad orkester..

men det är bara en stor våt pöl i min lyssning!!
men det lilla jag kan urskilja låter vackert!!

lycka till
:)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad VacUm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 74
    • Visa profil
    • Sundhage.com
Skitjobbigt reverb. De-essra sången innan den kommer till reverbet (du kan nog behålla direktljudets s) eller ställ in reverbet så det inte svarar så mycket på diskant. _MER PREDELAY_ på reverbet. Skitjobbigt att lyssna när allt är så diffust som det är nu.

Nån tyckte att körerna kunde panoreras mer. Jag håller med. Man får ingen maffighetseffekt alls när dom är så täta.

Sångerskan är som alla klassiska sångare och sångerskor sen som fan hela tiden. Jag vet att det är en genregrej och att det inte är mycket att göra åt, men varför envisas dom med att ligga efter så förbannat jämt? Jag har kompat sånna där ett par gånger och det är skitsvårt när man inte är van då man försöker anpassa sig, vilket gör att den som sjunger släpar ännu mer.

Annars välarrat! Jag brukar va otroligt känslig för sånt men detta funkar.
"Lisa, Vampires are make-believe, like elves, gremlins, and eskimos." -- Homer Simpson


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
hejsan..det låter som att det skulle vara jättefint om man kunde urskilja något!
för jag hör bara buller och slammer i ett hav av reverb..
men det är ju åxo svårt att råda till att städa upp musiken & sänka reverb halten
iom med att du kanske vill ha så pass mycket reverb att det blir svårare att
höra att det är programerad orkester..

men det är bara en stor våt pöl i min lyssning!!
men det lilla jag kan urskilja låter vackert!!

lycka till
:)

Ojdå, alla möjliga åsikter, du hör alltså inget pga reverbet??? Tycker inte det är så vått själv, men tja, visst kan jag dämpa det lite och se hur det låter.

Snart gör jag en stråkkvintett av den här låten istället :)

Hegobald: Tackar!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Skitjobbigt reverb. De-essra sången innan den kommer till reverbet (du kan nog behålla direktljudets s) eller ställ in reverbet så det inte svarar så mycket på diskant. _MER PREDELAY_ på reverbet. Skitjobbigt att lyssna när allt är så diffust som det är nu.

Nån tyckte att körerna kunde panoreras mer. Jag håller med. Man får ingen maffighetseffekt alls när dom är så täta.

Ok, skall trixa mer. Tack för konstruktiv kommentar!


Citera
Sångerskan är som alla klassiska sångare och sångerskor sen som fan hela tiden. Jag vet att det är en genregrej och att det inte är mycket att göra åt, men varför envisas dom med att ligga efter så förbannat jämt? Jag har kompat sånna där ett par gånger och det är skitsvårt när man inte är van då man försöker anpassa sig, vilket gör att den som sjunger släpar ännu mer.

Annars välarrat! Jag brukar va otroligt känslig för sånt men detta funkar.

Släpigheten anses ge mer känsla, inte känslig för det själv :)   
Att du tycker att det "ändå funkar", tackar jag för  ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
BUMP! Ny mix.... Har dessutom dämpat reverbet en del nu..
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad funky monk

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
Förta gången jag hör den här. Vacker musik i mina öron. Var får du inspirationen ifrån?


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
blir stum ......... :rolleyes:
nu sitter det i alla fall hemma hos mig
klart o rent. starkt o vackert.
sticker lite i s-en kanske o inandningarna hörs lite ... skall man var apetig o slåppa detta på skiva skulle jag nog klippt inandningarna i volym korrigerat sången på s-en ....men det beror på vart du vill för detta är skit bra i sin genre tycker jag .

ynot    .....topp
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ojssan vad fin låten har blivit. :)
Härlig röst, detta e ganska nära ängelsk, om man får säga så :).

o så kritiken.. :unsure:

Vid 1:41 har du dubblat Jessicas sång, utan panorering och viss fasbrytning, inte så lyckat. Jessicas fina röst blir subbig. :( Samma gäller på slutrakan efter 4:17

Efter 2:08 en mycket lyckad del med fin stämsång o stråkar. Härligt :)

Ojaa stämning så det förslår. Gjorde gott att lugna ner sig ett tag :)
Well done :)


h.  mahan

---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ojssan vad fin låten har blivit. :)
Härlig röst, detta e ganska nära ängelsk, om man får säga så :).

o så kritiken.. :unsure:

Vid 1:41 har du dubblat Jessicas sång, utan panorering och viss fasbrytning, inte så lyckat. Jessicas fina röst blir subbig. :( Samma gäller på slutrakan efter 4:17

Panorera mera. ;) HAr inte ens tänkt tanken, naturligtvis kan inte alla jessicor vara på samma ställe ;) Fasbrytning dock vet jag inte vad det är?

Citera

Efter 2:08 en mycket lyckad del med fin stämsång o stråkar. Härligt :)

Ojaa stämning så det förslår. Gjorde gott att lugna ner sig ett tag :)
Well done :)

h.  mahan

Tack skall du ha! :)

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Förta gången jag hör den här. Vacker musik i mina öron. Var får du inspirationen ifrån?

Texten fick jag ihop genom att läsa Tegner i 2 dagar.
Musiken vet jag inte riktigt. Antar att svensk och irländsk folkmusik spelar in, men inget jag lyssnar jätteofta på.

Ynot: Tack skall du ha! Roligt att det ger intryck även efter flera genomlyssningar. Inandningar och s ja. Pust... Vi får se imorgon ;)
« Senast ändrad: 03.04.2007, 01:01:55 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882