Forum > Färdiga produktioner

D.I.Y lirar Genesis - Willow Farm (Supper's Ready Pt2)

(1/4) > >>

Bribedant:
LÅTNAMN:Willow Farm (Supper's Ready - Genesis Foxtrot album -72)
GENRE: Progressive Rock
LÅTLÄNGD: ca 4.35 min
SÅNG/BACKING: MaxB
TRUMMOR/FLÖJT: hagis
GITARRER, BAS, MIDI, PROD: Bribedant

MaxB och hagis har varit med och lirat på så många av mina covers nu så jag har tvångsrekryterat dem till mitt virtuella coverband D.I.Y vare sig de vill eller inte  :D

Del 2 av Supper's projektet. det lätt teatraliska stycket Willow Farm som Max sätter lead'en på med bravur. Det är fan ingen enkelt stycke musik att sjung. Gabriel var ju en teaterapa med röster och roller i sina texter men, hatten av för Max tolkning. hagis sätter ett underbart stadigt trumbeat med känsla för originalet. Lirar flöjt temat dessutom. Är riktigt nöjd med den här så det får bli Färdig Demo. Fast det kommer nog att bli en del justeringar den dagen hela Supper's ska monteras ihop till sina fulla 25 min.

Eddi:
Wosh.... fy f*n så bra och så slutar dn mitt i upptakten till - ja vadå!!
Wonderbaum ggr multum typ :wub: :wub: :wub:

MaxB:
Kul att höra Hagis på tvärflöjt! Inte dåligt. Skönt att höra rytmiken i flöjttonerna som endera är exakt och snyggt återskapat från originalet eller annars är så där bra i rytmiken (eller heter det fraseringen?) som man annars bara kan drömma om.

Undrar om ni funderat på om tvärflöjten skulle ha mer reverb än nu?
Ingen aning om det är bättre med det där med reverb flög genom mitt huvud som en fundering.

Eddi:
Det är mycket man undrar om t.ex. hur du fått till Steve Hacket-ljudet så bra och t.ex. om Hagis verkligen är så här tight eller har det klippts runt lite?
 :wub:

Edit. Flöjten menar jag

Asti:
Är dåligt uppdaterad på Genesis' musik, så jag kan tyvärr inte uttala
mig om likheten med originalet, men det är riktigt snyggt gjort!
Ibland tycker jag leadsången blir lite otydlig och kunde höjas i vissa partier.
Bra mix och soundet är tidstroget, om jag inte minns helt fel.  :)
Flöjten låter lite instängd, känns inte riktigt som den var i samma rum...
Men all heder åt detta genomarbetade projekt!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion