Forum > Färdiga produktioner
Cykeln feat. Roffe H på sax - C Minor Pentatonic Blues
cykeln:
LÅTNAMN: C Minor Pentatonic Blues
ARTIST/GRUPP: Cykeln feat. Roffe H
GENRE: Blues
LÅTLÄNGD: 3.58
KOMPOSITÖR: Stefan Olsson
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE: Roffe H på saxofon
INSPELNINGSÅR: 2014
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg
Gjorde den här som en övning i en kurs - Developing Your Musicianship - på Coursera
som handlar om att göra en blues byggd på den pentatoniska mollskalan
Kom på att det skulle vara kul med sax på den och frågade Roffe och han var på direkt och snabbt gick det
Har klippt och klistrat en del så det stundtals är två saxar som spelar samtidigt.
Har inte tänkt jobba så mycket mer med den eftersom det är en övning, men kul om någon kan
avgöra om den är byggd på den pentatoniska mollskalan
Stort tack Roffe!
Tokai:
Lite otajt spelat men det perfekta var kanske inte meningen.
Lite ryskt över det hela, Roffes sax fyller på med mycket fina melankoliska toner, nice. Pentatoniskt - inte min bag, tror kanske Wernborg vet en del och sen kan nog pxm ha lite teoretiska åsikter. Men är väl vanlig blues i moll?
Eddi:
Påminner en hel del om Polens melodischlagerfestivalbidrag 2009 där de kom på en hedrande 29:e plats av 32 tävlande... Jo visst är det mollpenta rakt igenom men mixningsmässigt så kan det ju bli bättre om man säger så - lite väl mycket trängsel bland tonerna nu. Går du en kurs alltså? Du borde ju snarare leda en kurs tycker jag :D
Edit: Det där med Polen var bara ett skämt - ber om ursäkt till alla polska KR-anhängare Deras låt det året var "I Don't Wanna Leave" by Lidia Kopania.
12th place in semi-final 2 with 43 points.
MaxB:
Ganska på och lite rörigt med så många i samma spår, så många samtidiga röster men visst är det den pentatoniska skalan alla begagnar sig av. Säger jag som är teorins mästare!
cykeln:
--- Citat från: Tokai skrivet 25.04.2014, 23:05:57 ---Lite otajt spelat men det perfekta var kanske inte meningen.
Lite ryskt över det hela, Roffes sax fyller på med mycket fina melankoliska toner, nice. Pentatoniskt - inte min bag, tror kanske Wernborg vet en del och sen kan nog pxm ha lite teoretiska åsikter. Men är väl vanlig blues i moll?
--- Slut citat ---
Kansk gitarren är lite otajt ja
Ja det var Roffes sax som gjorde att jag la upp den - tänkte att fler skulle få njuta
--- Citat från: Eddi skrivet 26.04.2014, 00:42:40 ---Påminner en hel del om Polens melodischlagerfestivalbidrag 2009 där de kom på en hedrande 29:e plats av 32 tävlande... Jo visst är det mollpenta rakt igenom men mixningsmässigt så kan det ju bli bättre om man säger så - lite väl mycket trängsel bland tonerna nu. Går du en kurs alltså? Du borde ju snarare leda en kurs tycker jag :D
Edit: Det där med Polen var bara ett skämt - ber om ursäkt till alla polska KR-anhängare Deras låt det året var "I Don't Wanna Leave" by Lidia Kopania.
12th place in semi-final 2 with 43 points.
--- Slut citat ---
Leda en kurs - Jag ? :)
Själv gillar jag att det kommer lite grejor här och där i en blues som annars kan bli rätt enahanda. Men måhända det kan mixas bättre ja.
--- Citat från: MaxB skrivet 26.04.2014, 01:23:31 ---Ganska på och lite rörigt med så många i samma spår, så många samtidiga röster men visst är det den pentatoniska skalan alla begagnar sig av. Säger jag som är teorins mästare!
--- Slut citat ---
Det är inte så många samtidiga och de som är har varsitt spår :)
Bra då är jag hemma!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida