Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Don´t take me to the blue
Harmonica mike:
Låtnamn:Don´t take me to the blue(arbetsnamn)
Artist:H-mike
Kompositör:Hm
Text:Blarr alá Hm
Ev,medv:Nope
Tillverkningsår:2014 april
Låtlängd:1.20
Syfte:Testa min nya gura
################
Hallå gott folk.
Hittade en fenderstrata kopia då jag var och lirade lite "Garagerock" med goda vänner.Det var gitarrer överallt,på väggarna,golven och till och med i taket!
Gitarren justerades lite av en polare och jag köpte den för en löjligt liten peng.Den behöver nya strängar men låter rätt bra trots sitt ringa pris.Spelade in en kortis som test så ni får höra den sjunga,guran alltså :)
Nu återstår bara att knäcka till mina fingrar så dom kan ta rena ackord..
Låten är väl inte så mycket att säga något om,mest en test,men om hyllningskören står som spön i backen så går den ju att förlänga med stick reff å dylikt då andan faller på..Kanske lite piano/hammond typ..
Ähhh,gör som ni brukar,såga ned norrlandsfuran.
Mike
Asti:
Skönt ljud i gitarren! Sologitarrspelet kan väl slipas på en del,
men resten är ju hur bra som helst! :wub:
/Asti
Roffe H:
Verkar vara en schyst gitarr, skön mollblues HM. B)
/Roffe H
Harmonica mike:
Härligt med komments :wub:
Peter:
Jag har aldrig ägt nån elgura så detta är min förstling.Ruskigt mycket mer lättspelad än min slitna ibanez acke..Däremot är mina fingrar skadade av tungt arbete så några yngwie prylar lär det inte bli :D
Blivit lite småkär i denna gura så jag beställde en stärkare som går på batteri..För att kunna träna lite i sommar ute i den strömlösa världen - stugan.
Kul att du gillade alstret Peter,kanske gör en traditionell stänkare av denna..Eller bryter av ordentligt med hihop trumsen dominerande i ljudbilden å lite rap..............efter ölen :)
Roffe:
Thanx man,jo den låter inte så dumt denna fenderkopia.Nya strängar så blir den än bättre.Thanx för bluestycket,jag får se om jag får arbetsflöde för att göra denna klar..
Garagerockarna drar hårt i mig :)
###################
Tack grabbar för kommentarerna,skall kolla in vad ni sysslar med nu för tiden :)
Mike
Eddi:
Jag har så himla svårt att fatta att du aldrig ägt en elgura tidigare - men du har ju skrivit det tidigare så.. Nu hörs det att du behöver slipa på fingersättningarna lite men det går snabbt när du väl övar. I övrigt skön låt som blev himla bra med dom där trummorna - den här måste bli klar, vill höra meeeer :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida