Kontrollrummet

Harmonica mike - Don´t take me to the blue

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Låtnamn:Don´t take me to the blue(arbetsnamn)
Artist:H-mike
Kompositör:Hm
Text:Blarr alá Hm
Ev,medv:Nope
Tillverkningsår:2014 april
Låtlängd:1.20
Syfte:Testa min nya gura

################

Hallå gott folk.
Hittade en fenderstrata kopia då jag var och lirade lite "Garagerock" med goda vänner.Det var gitarrer överallt,på väggarna,golven och till och med i taket!
Gitarren justerades lite av en polare och jag köpte den för en löjligt liten peng.Den behöver nya strängar men låter rätt bra trots sitt ringa pris.Spelade in en kortis som test så ni får höra den sjunga,guran alltså :)
Nu återstår bara att knäcka till mina fingrar så dom kan ta rena ackord..

Låten är väl inte så mycket att säga något om,mest en test,men om hyllningskören står som spön i backen så går den ju att förlänga med stick reff å dylikt då andan faller på..Kanske lite piano/hammond typ..

Ähhh,gör som ni brukar,såga ned norrlandsfuran.

Mike


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skönt ljud i gitarren! Sologitarrspelet kan väl slipas på en del,
men resten är ju hur bra som helst!  :wub:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Verkar vara en schyst gitarr, skön mollblues HM.  B)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Härligt med komments  :wub:

Peter:
Jag har aldrig ägt nån elgura så detta är min förstling.Ruskigt mycket mer lättspelad än min slitna ibanez acke..Däremot är mina fingrar skadade av tungt arbete så några yngwie prylar lär det inte bli  :D
Blivit lite småkär i denna gura så jag beställde en stärkare som går på batteri..För att kunna träna lite i sommar ute i den strömlösa världen - stugan.
Kul att du gillade alstret Peter,kanske gör en traditionell stänkare av denna..Eller bryter av ordentligt med hihop trumsen dominerande i ljudbilden å lite rap..............efter ölen :)

Roffe:
Thanx man,jo den låter inte så dumt denna fenderkopia.Nya strängar så blir den än bättre.Thanx för bluestycket,jag får se om jag får arbetsflöde för att göra denna klar..
Garagerockarna drar hårt i mig :)

###################

Tack grabbar för kommentarerna,skall kolla in vad ni sysslar med nu för tiden :)

Mike


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har så himla svårt att fatta att du aldrig ägt en elgura tidigare - men du har ju skrivit det tidigare så.. Nu hörs det att du behöver slipa på fingersättningarna lite men det går snabbt när du väl övar. I övrigt skön låt som blev himla bra med dom där trummorna - den här måste bli klar, vill höra meeeer :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Välkommen i klubben - guraägare :D
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Hyll hyll!
Skönt att du nu har din första elgura.
Det här var nice att jamma till.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Härligt gitarrspel! Vad är det för trumplug? Låter bra.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Jag tycker gitarrspelet är coolt, less is more - skönt att inte höra ekvilibrisi... stavning?
Fast det hörs inte att det är en fenderkopia, pga disten? Kan det va en en Tokai? Nä dom är rent sällsynta och lite dyra tror jag - hoppas jag.
Ja det här gillar jag och jobba vidare med det nu!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
På tal om tokai kör jag med en tokai gura.. rättare sagt en tokai love rock"  Snubben på dinesius drägglade när han såg den.. :D  o s att fy bubblan v7lken  B) gura.. ..ja vart glad också trodde det var nåt halvfabrikat jag hade ..Men det sa han att fanken den e coolare o kan va av yppersta kvalitet :o :D

fan jag glömde göra en komment ..jag säger så här grattis till guran o måste säga att jobba mer med denna den kan bli gottmos för det e den redan i snutten nu..  Sångslingan e ...check !!  ;)
« Senast ändrad: 25.04.2014, 22:52:21 by Marsall »


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Kul med en elgura på gamla dar!
Låter helt ok tycker jag.
Grunden till låten är riktigt cool - absolut något att bygga vidare på
Härligt att höra din röst igen!!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Härligt. Santanafeeling i denna. Bra lirat på den nya guran!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Härligt. Santanafeeling i denna. Bra lirat på den nya guran!

Skön takt. Gynnar stajlen. Arbeta gärna in ett munspel i fortsättningen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Oj boys,det rasslar på här ..Riktigt kul :wub:

Eddi:
Ja någon elgura har jag aldrig haft,en sliten Ibanez acke(avbruten och provisoriskt limmad hals) å en nylonare har varit allt i guraväg.Jo flinkheten har liiite att önska,skall lira på den i sommar hade jag tänkt så får vi se till hösten hur det gick.Låten,ja en sån där test när man skall prova nåt nytt - kul att flera verkar gilla den,får göra nåt åt den här då tiden räcker till.

G:
Thanx man :)

Max:
Tack Max,jag kan ju alltid lämna över sololiret till nån flinkare kille om jag rasslar ihop en låt av detta  :wub:

91:an:
Groove agent,Cubase sju:s plugg,står för trummorna..Kul att du gillade det,värmer gott i ett kylslaget Norrbotten.

Staffan:
Thanx man,detta är nog mer en korea eller en taiwan kopia på en fender.Det står några krumelurer där på huvudet..En mycket kompetent gurapolare har testat och godkänt gitarren,inget fel på den.Den stämmer på banden,lättspelad osv..
Kul att du gillade alstret,skall se om jag kan klura ut nåt till denna..

Marsall:
Thanx man,ja denna gitarr är nog ingen dyrgrip utan mera lowbudget..Men den funkar fint.
Kul att du gillade alstret,bara en test av ljudet på guran men då flera gillar så kan det ju kanske bli en fortsättning ja :)

Biken:
Thanx man.Donar vidare med låten då andan faller på..Testat lite live med band och brinner lite mer för det igen..Tight rock/soul tryck å lite yl å munspel från mig på det så svänger det så in i norden :)

Eq,Micke:
Thanx man..Santana,ja han minns man från då man var ung,vilken lirare..Dit har jag lång bit :D
Köpt en liten batteridriven stärkare så jag kan träna ute i strömlöst land,stugan,i sommar..Fingrarna värker och är krokiga av tungt betongarbete så mycket mer än halvrena ackord lär det inte bli,lillfingret vill inte vara med i matchen.Fast kul är det att lira på den :) extra roligt att du gillar låten som bara var en test av guran.

Max igen:
Jag ska försöka arbeta in ett stick/reff sedan så kan ju nån som gillar låten lira in ett solo på elgura så blir det ju komplett  :wub: Tonart C#moll - munspel till det - jag har inga.Iofs,kan ju göra en "dansbandare" och dra upp rasket ett halvsteg..mitt i nånstans så får jag träff med nåt av mina spel.

##################

Det var väl alla då hoppas jag.Mången tack för kommentarerna,får jag tid så lirar jag lite till på denna.
Nu måste jag lyssna runt lite på er också..


Mike