Kontrollrummet

Är Mac Mini bra?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad STORPOTÄTEN

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
Funderar på att köpa en ny dator och främst då på en Mac. Har alltid haft PC. Tycker att macarna är dyra, men så finns det Mac Mini. Garageband tyx följa med, men inte Logic pro X. Klarar datorn att köra dessa program på ett bra sätt? Vilken skärm behöver man? Kan man använda sin gamla pc-skärm eller måste man köpa en specialanpassad? Dessutom tyx många tro att det är en ny Mac Mini på gång. Vad tror ni om det? Hur bra är en Mac Mini, jämfört med en PC för 6-7 000?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kanske Eddi kan svara på nånting här - för han har väl en sån där?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kanske Eddi kan svara på nånting här - för han har väl en sån där?

Jo men min är från 2009 och proppfull (nästan) 360Gb. Nya är väl både snabbare o större fast mindre om man säger så.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Vet inget om när nya kommer dessvärre men det kan vara värt att vänta på. Generellt så tror jag du får en ganska bra dator som gott och väl klarar musik inspelning i alla fall om du väljer den fyrkärniga i7 processorn. Den har thunderbolt vilket kan vara lite bra inför framtiden. Kolla specarna på deras hemsida så kan du kolla om din skärm funkar men det är väl hdmi och minidisplayport eller nåt. Det ska gå att med hjälp av en adapter köra hdmi via en adapter för thunderbolt till tex en tv.


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Funderar själv på att köpa en Mac Mini, när den nya versionen kommer ut.
Är det någon som vet, hur tyst den (nuvarande) är? Det värsta jag vet är en dator som väser, när man skall spela in.
www.alatarmusic.com


Utloggad Jonte

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 282
    • Visa profil
Jag har alltid kört Mac Mini och det har fungerat bra - just nu en dual core i5. Nu kör jag inga större projekt, så jag vet inte riktigt
var gränsen går. Den är i princip ljudlös med ordinarie disk på 5400 varv som hänger med bra. Använder Logic Pro X och funkar hur bra som helst. Men ett minimum är 8GB ram - mycket viktigt!
www.myspace.com/trayloader
www.myspace.com/generlek
www.myspace.com/jonasberglund2


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Dyyyrt tycker jag med tanke på att en Big Mac ligger runt 50 pix.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Dyyyrt tycker jag med tanke på att en Big Mac ligger runt 50 pix.
62 spänn med company
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
Säga vad man vill om macar men min gamla core 2 duo mac mini funkar fint än i dag. Den klarade 11 spår i det där maffiga testet för Logic men det gjorde en g5 oxå som var det värsta i stationärt innan intel kom in.

Den är perfekt som media dator och står i sovrummet och i och med wifi så är det sladdlöst och fint. Streamar filmer från headweb och swefilmer etc etc som en dans.